Rupert Stadler vezérigazgató a német Handelsblatt gazdasági lapnak elmondta, hogy ezen a tényen már semmi nem változtathat. Az évből eltelt 11 hónapban az Audi 1,19 millió, a Mercedes 1,14 millió autót adott el. Az éllovas azonban változatlanul a BMW, 1,51 millió eladott autóval.
A Mercedes évtizedeken keresztül vezette az eladási listát a német autógyárak prémium kategóriájában. Az ezredforduló környékén azonban gyökeres fordulat következett be. Az Audi az elmúlt évtizedben a Credit Suisse által készített tanulmány szerint átlagosan évi 6,4 százalékkal növekedett, míg a Mercedes mindössze 1,5 százalékkal, a BMW pedig 4,7 százalékkal.
Az Audi a kínai piacon megszerzett domináns szerepének köszönheti kimagasló növekedési ütemét. Az idén novemberben az Audi 69 százalékkal több autót adott el Kínában mint 2010 novemberében. A világ második legnagyobb autópiacán az Audi az idén már 283.600 autót adott el, míg a Mercedes 170.112 autót. Rupert Stadler jövőre az európai eladásokban stagnálásra, esetleg csökkenésre számít, míg az ázsiai és dél-amerikai piacokon, valamint az Egyesült Államokban lendületes növekedésre.
A nagy kereslet miatt a tervezetthez képest rövidebb ideig fog leállni az év végén a termelés a prémium kategóriás autók gyártóinál Németországban. A BMW-nél 110 százalékos kapacitással zárják az évet, az Audi rekordra számít az értékesítésben. Nem pihen a Porsche és a Mercedes sem.