1p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon kiemelkedően széles körben vált ki pozitív visszhangot, ha egy vállalat szponzorálja az olimpiát. A magyarok 63 százaléka kedvezően ítéli meg azokat a vállalatokat, melyek kapcsolatban állnak az olimpiával, a többség úgy véli, hogy a legnagyobb mértékben az Adidas és a Coca Cola támogatja az olimpiát.

A Nielsen piackutató cégnek 56 országban elvégzett felmérése szerint a magyarok nyitottabban viszonyulnak a játékok támogatóihoz, mint az Európában pozitívan vélekedő 41 százalékos átlag. Törökországban legmagasabb az arány (70 százalék), Romániában (66), majd a magyarok (63) után következnek az oroszok (61), ukránok (60) és portugálok (53).

Az olimpiai partnerségről az európai internethasználók közül legkevesebben a hollandok (20 százalék), belgák (22), finnek (26) mondtak kedvező véleményt. Viszont ezekben az országokban dominál azok aránya, akikre sem pozitívan, sem negatívan nem hat, ha egy vállalat szponzorálja az olimpiát. Arányuk Hollandiában 76, Belgiumban 75, míg Finnországban 71 százalék.

Fotó: london2012.com

Az adatok szerint a játékok több mint ötven szponzora és partnere mintegy 270 milliárd forinttal járul hozza a londoni nyári olimpia költségeihez. Az érintett vállalatok közül a magyarok legnagyobb arányban a következőkről gondolják, hogy szponzorálják a nyári olimpiát és a paralimpiát vagy partnerek: Adidas (55 százalék), Coca Cola (46), MasterCard (37), Puma (35), Nokia és Samsung (34-34). Ettől eltér Európa huszonhét vizsgált országának átlaga, ahol legtöbben, a válaszadók 42 százaléka a Coca Colát említette. Utána az élcsoport sorrendje: Adidas (38), McDonalds (30), MasterCard és Visa (29-29), Puma (26)..

Az OTP Alapkezelő egy korábbi kutatása szerint a vállalatoknak már csak a felfokozott érdeklődés miatt is megéri  a nagyobb sportesemények támogatása. A magyarok 70 százalékát érdekli a nyári olimpia, nehéz olyan embert találni, akit hidegen hagynak a játékok. A felmérés szerint a sportot támogató márkák jóval ismertebbek, mint a távolmaradók. Részletek>>

A Nielsen szerint figyelemre méltó a szponzorok elismertségének magas aránya Ázsiában és Dél-Amerikában. Világszerte ugyanis a legnagyobb mutatók a következők: Vietnamban a válaszadók 87, Fülöp-szigeteken 83, Kolumbiában, Peruban és Venezuelában 81-81 százaléka tartja pozitívnak, ha egy vállalat támogatja az olimpiát.

Említést érdemel, hogy az olimpia közeledtével élénkül a magyarok érdeklődése. A 2012. évi nyári olimpiával és az utána következő paralimpiával kapcsolatban lévő vállalatokat ugyanis februárban még a magyar online megkérdezettek pontosan 50 százaléka ítélte meg pozitívan. Se nem pozitívan, se nem negatívan vélekedett honfitársaink további 49 százaléka. Mindössze 1 százalék viszont negatívnak tartotta, ha egy vállalat a játékokkal kapcsolatban aktivizálja magát. Májusban viszont pozitív véleményt már a megkérdezettek 63 százaléka képviselt. 36 százalék mutatkozott közömbösnek, és 1 százalék álláspontja negatív.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nem csupán a magyarokat hagyta faképnél a zsugorodó áruházlánc
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 10:07
Nemcsak Magyarországnak fordított hátat a Cora áruházlánc, amelynek hipermarketjei itt az Auchan kezébe kerültek. A vállalat tovább zsugorodik, mert már a nyugat-európai piac is kifog rajta.
Vásárló Trump rácsapott a konyhaasztalra is
Buksza blog | 2025. április 15. 07:54
Jó példája a juharszirup annak, milyen mélyen összefonódott az elmúlt évtizedekben az Egyesült Államok és Kanada gazdasága. Hiába termelik amerikaiak a szirupot, ha kanadai eszközöket használnak hozzá.
Vásárló Egyre súlyosabb a helyzet, már keresik az utódot a csokipiacon
Buksza blog | 2025. április 13. 16:59
Egyre valószínűbb, hogy a hagyományos csokoládé luxuscikké válik, miután egyik fő alapanyaga, a kakaó ritkaság lesz. Az élelmiszer-fejlesztők keresik, mivel lehetne pótolni a kakaót.
Vásárló „Egy euróval sem adunk többet a kormánynak” – kellemetlen meglepetés érheti a Szlovákiában vásárló magyarokat
Buksza blog | 2025. április 13. 12:15
Az új tranzakciós adó bevezetése miatt előfordulhat, hogy a Szlovákiába látogató magyaroktól is készpénzt kérnek olyan vásárlásoknál, amelyeket korábban bankkártyával fizettek ki.
Vásárló Az árrésstopról is beszélt a magyar Spar
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 14:41
A jelenlegi piaci környezet egy akadálypálya a kiskereskedelmi láncoknak. Ezen próbál lavírozni a Spar. Most kiderült, mennyire sikerült. 
Vásárló Mire számíthatunk 2025-ben a betonozás áraival kapcsolatban?
Márkázott tartalom | 2025. április 10. 09:40
Az építkezéseknél és a lakásfelújítások során sokszor találkozunk azzal a kihívással, hogy pontosan kalkulálni kell a betonozás költségeit. Hiszen ezek az alapmunkálatok nélkülözhetetlenek, gyakran a projektek kiindulópontját jelentik, és minden további munkálatra hatással lehet a minőségük.
Vásárló A jövő autómosása – víz nélkül
Márkázott tartalom | 2025. április 10. 08:53
El tudod képzelni, hogy autód ragyogó tiszta legyen anélkül, hogy közben egy csepp vizet is elhasználnál? Sokak számára ez a gondolat új és talán hihetetlen is, hiszen a hagyományos autómosási szokásokkal nőttünk fel. Az autómosók többnyire bőséges vízfelhasználással dolgoznak, hiszen azt gondoljuk, minél több víz és tisztítószer kerül a kocsira, annál tisztább lesz az. De mi van, ha van erre egy alternatíva?
Vásárló Nagyot csökken az üzemanyagok ára, így időzítse a tankolást!
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 10:29
600 forint alá is benézhetnek az árak.
Vásárló Dohányzás: anyuci és apuci idegesítő szerepébe képzeli magát egy áruházlánc
Buksza blog | 2025. április 8. 11:03
Ihletet adott a belga Delhaize áruházlánc marketingeseinek a cigarettásdobozokon megjelentő figyelmeztetés a dohányzás káros hatásairól. Pozitív életvezetési tanácsokat fognak adni a vevőknek.
Vásárló Furcsa sorsa jutott egy csapat Audi – ezt is Trump intézte el
Privátbankár.hu | 2025. április 7. 13:57
Audi-szállítmányok ragadtak bent az amerikai kikötőkben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG