A Malévre elrendelt moratórium és a céghez kirendelt rendkívüli vagyonfelügyelő megbízatása a légitársaság pénzügyi helyzetének rendezéséig, vagy a legrosszabb esetben a felszámolás megindításáig tart - ismertette az állami Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója az eredeti programhoz képest 2 órát csúszó sajtótájékoztatón. Fábián Balázs azt mondta, hogy az állami támogatás visszafizettetésére vonatkozó uniós döntés miatt a Malév anyagi pozíciói megrendültek. A vagyonfelügyelő a társaság működését próbálja fenntartani, együttműködve a Malév vezetésével.
Berényi János, a Malév igazgatóságának elnöke beszámolt arról, hogy az igazgatóság pénteken ülést tart, és a rendkívüli vagyonfelügyelővel közösen áttekintik a menedzsment által összeállított likviditási tervet. A repülőjegyekre vonatkozó kérdésre megismételte: a nemzetközi légügyi szövetségnél, az IATA-nál lévő biztosíték lefed egy bizonyos kört, a IATA-ügynökök kártérítik az utasokat járattörlés esetén. Aki hitelkártyával vásárolt jegyet, annak a bank téríti meg, az utazási irodáknál csomagban vásárolt jegyek vételárát pedig az iroda. Lesznek olyanok, akik kimaradnak a körből, ők jogi úton kérhetik vissza a jegy árát.
Közben a Beijing Business Today kínai nyelvű napilap azt írta, hogy a Hainan légitársaság a rossz piaci körülmények miatt felhagyott a Malév megvásárlásának szándékával. A rossz piaci körülmények miatt a légitársaság magyarországi megvásárlásának projektjét még tavaly leállították - idézi az újság a társaság név nélkül nyilatkozó illetékesét. A cikk szerint a légitársaság Malévvel kapcsolatos esetleges jövőbeni szándékaira azért kérdezett rá a szerző, mert a napokban Magyarországon szakmai körökben ismét felvetették: lehetségesnek tartják a Hainan érdeklődésének fenntartását, és a bejelentésnek nagy sajtóvisszhangja volt.
A legnagyobb példányszámú pekingi üzleti lap kitér a Malév helyzetére és arra a törekvésére, hogy megfelelő vevőt találjon. Megemlíti a csehországi jelöltet is. Az írás beszámol az általa rossznak minősített európai piaci helyzetről, a légitársaságok és a repülőterek működésének nehéz körülményeiről, az európai országok légiiparát is sújtó válságról. A lap végül azt sejteti, hogy miután a Hainan beszerzési tervei az utóbbi időben több esetben is sikertelenül végződtek, és korábbi gyors terjeszkedése lelassult, valószínűleg a saját háza táján sincs minden rendben.