A német autógyár legnagyobb piaca változatlanul Kína, ahol 15 százalékkal emelkedtek az eladások, és meghaladták az 50 ezer darabot. A második helyen az Egyesült Államok áll, itt 14 százalékkal több Audit vásároltak. Európában 4,7 százalékkal, ezen belül Németországban 13,6 százalékkal több Audi talált piacra, noha Oroszországban 13,1 százalékkal visszaestek az eladások.
A3 Limousine. Forrás: audi.hu |
Eközben Oroszországban
A PricewaterhouseCoopers felmérése szerint az orosz gépkocsipiac a tavalyi 10 százalék után az idén további 25-35 százalékkal zsugorodik. A több mint hatszáz, Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő Association of European Businesses (AEB) üzleti érdekképviseleti szervezet hétfőn közölt adatai szerint januárban 115 390 személygépkocsit és kis-haszongépjárművet értékesítettek az országban. Ez 24,4 százalékos csökkenés tavaly januárhoz képest. Decemberben még 2,4 százalékos éves szintű eladásnövekedést regisztráltak.
Januárban a Lada márkából adtak el a legtöbbet, 17,5 ezret, ami 26 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A második legkeresettebb márka a Hyundai volt, amelyből 12,7 ezret értékesítettek, 15 százalékkal többet tavaly januárhoz képest.