A légi úton való szállítás még szeptember 24-én hajnalban történt Oroszországból.
Az OAH megjegyezte, szigorú nemzetközi előírások és ajánlások figyelembevételével engedélyezte a mostani, repülővel történő szállítást. Ennek megvalósítása szerintük fontos mérföldkövet jelent, mivel a gyakorlatban is alkalmazható alternatív megoldást kínál a vasúti szállítás mellett, ezáltal növelve a paksi atomerőmű üzemanyag-ellátásának megbízhatóságát.
Az OAH már a nyár során arról számolt be, hogy dolgoznak a légi úton történő fűtőanyag-szállítás lehetőségének kialakításán. Erre az orosz–ukrán konfliktus adott okot, a nukleáris fűtőanyagot szállító vonat ugyanis eddig Oroszországból Ukrajnán keresztül jutott el Magyarországra. Korábban szakértők úgy becsülték, körülbelül háromszor akkora költséggel jár a repülőn való szállítás, mint a vonattal történő hagyományos.
A légi fűtőanyag-szállítás nem új keletű, hasonló történt már szlovák és román atomerőműveknél is - írja a Napi Gazdaság.
| A sérült fűtőelemeket vonaton vitték Augusztusban teljes titoktartás mellett Ukrajnán át a szibériai Cseljabinszkba szállították vonaton a Paksi Atomerőmű 2003-ban megsérült fűtőelemeit - részletek >> | 
 
		 
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             Az egyik több mint 1200 kilométert tehetett meg, mielőtt elérte ukrajnai célpontját.
							Az egyik több mint 1200 kilométert tehetett meg, mielőtt elérte ukrajnai célpontját.						 
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        

 
