A soros uniós elnökség miatt jó féléves csúszással, akár napokon belül nyilvános lehet az Európai Unió Malévvel kapcsolatos jelentése. Ebben − a Napi Gazdaság értesülései szerint − tiltott állami támogatás miatt elmarasztalják a magyar kormányokat, amelyek az elmúlt években 100 milliárd forint nagyságrendben juttattak állami forrásokat a bajba került és folyamatosan veszteséges légi cégnek. (A vizsgálatot konkurens fapados légitársaságok kezdeményezték egy évvel ezelőtt.)
Az uniós verdikt egyenes következménye az lehet, hogy a 95 százalékos állami tulajdonban levő Malévnek vissza kell fizetnie az eddig kapott állami támogatást, amire a cég jelenlegi állapotában képtelen lenne. A nemzeti légitársaság sokmilliárdos adósságot és veszteséget görget maga előtt, ráadásul az elmúlt évtizedben több vezető irányítása alatt sem volt képes nyereségesen gazdálkodni.
A Malév tőkerendezéséről legutóbb júliusban és augusztusban döntött a társaság közgyűlése - első körben 4,5 milliárdról, majd a második ütem keretében 18,5 milliárd forintos ázsiós tőkeemelésről határoztak.
A közelmúltban megjelent sajtóhírek szerint megindult az előkészítő munka, amelynek középpontjában egy "új", a korábbinál karcsúbb Malév létrehozása áll. A korábbi − nem éppen sikeres − vezérigazgató, Martin Gauss közreműködésével dolgozó négyfős csapat értesüléseink szerint egy 12 repülőgéppel és 400 dolgozóval rendelkező "mini Malévet" tervez, amely a jelenlegi helyébe lépne.
Privátbankár, Napi Gazdaság