Hirdetés
Hirdetés

Teljesen letaglózza az új piacot, ami az Aldiban megy

2017. június 19., 15:24

Az Aldi az USA-ba megy, sőt agresszívan terjeszkedni fog – a hír sokakat meglepett. Csakhogy eléggé különböző a vásárlói kultúra a tengerentúlon, és így nem tudni, sikeres lesz-e. Egyes engedmények például ott nagyon elterjedtek, itt meg nem igazán. Szerinted?

MTI Fotó: Balaton József
MTI Fotó: Balaton József

„Öt érv az ellen, hogy az Aldiban vásároljál, és egy nagy amellett, hogy mégis” – hangzik a neves amerikai gazdasági oldal, a Marketwatch cikkének címe. Próbálják felkészíteni az olvasókat arra, mire számíthatnak az új piaci szereplőtől - a cikkből leginkább az európai és az amerikai vásárlási szokások különbségére lehet következtetni.

Az Aldi az USA-ban is terjeszkedni szeretne, erre 3,4 milliárd dollárt költene el, 900 boltot nyitna meg (2022 végéig) – jelentették be a múlt héten. Csakhogy az amerikai és európai vásárlási szokások nagyon különbözőek. Az amerikai cikk elmeséli, hogy az Aldi mennyire más, mint amit a USA-ban a kiskereskedelemben megszokhattak. „Spártai berendezésről” írnak, ami az USA-ban nagyon nem szokás. Nincs aranyos, kellemes zene, amit az amerikai vásárlók megszokhattak.

Hirdetés

Csak spórolás, spórolás és spórolás?

Ha élelmiszerről van szó, akkor nagyon nehéz az Aldi árait alulmúlni” – írja az amerikai oldal. Aztán leírja, hogy a „nem-élelmiszer” jellegű dolgok (non-food items) viszont nem éppen olcsók – legalábbis ott, az USA-ban.

Az öt ellenérv között ott van, hogy az Aldi nem fogad el mindenféle kuponokat – az USA-ban ezek gyűjtögetése valamiféle nemzeti sportnak tűnik. Ide tartozik, hogy az Aldiban állítólag majd nem foglalkoznak a „kuponokkal”, az USA-ban szintén nagyon elterjedt spórolási, árcsökkentési módszerrel. A legfájóbb az lehet, hogy nem fogadják majd el a gyártói kuponokat: ezek lényege, hogy nem az üzletláncok osztogatják, hanem a termékek gyártói - általában mindegy, hol szoktuk megvenni a kedvenc mogyoróvajunkat, mindenhol érvényes rá a gyártótól kapott kuponunk. Az Aldi viszont ezzel nem foglalkozik, Európában alig ismert ez a fajta kedvezmény.

Márka vagy nem márka

Nem fogod látni a kedvenc márkáidat – írják. Az Aldi erről híres, de idéznek olyan tanulmányokat, amelyek szerint, ez nem is olyan nagy baj. „Sok, az Aldiban eladott nemzeti termék gyártója voltaképp ugyanaz, mint amit az USA-ban megszoktak” – idézik Scott Pattont, a cég amerikai főnökét.

Az amerikaiaknak szokatlan lehet, de kicsi a jelentősége – egy negyed dollárost kell majd a bevásárlókocsiba tuszkolni, mielőtt valaki vásárolni akar. De a sok tényező mérlegelése után a cikk arra jut, hogy az élelmiszerek alacsonyabb ára miatt érdemes lesz az Aldit választani. Más cikkek, például ipari termékek miatt viszont valószínűleg a konkurenciát érdemesebb lesz felkeresni az USA-ban.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

A francia elnök farzsebébe került Trump – Macron diktál Amerikának?

A francia elnök farzsebébe került Trump – Macron diktál Amerikának?

Megesett a találkozó Donald Trump amerikai elnök az Emmanuel Macron francia államfő között. A megbeszélés meglehetősen érdekes fordulatot vett, Trump ugyanis bejelentette, hogy szeretne kivonulni Szíriából, míg a francia politikus egy új iráni atomalku közös kidolgozása mellett foglalt állást. Nagyon úgy tűnik, hogy végre akadt valaki, akire ha fogcsikorgatva is, de hallgat Trump.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Ön szeretné, hogy elmélyítsék az Európai Unió integrációját?