2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

„Az Aldi újra kitalálja magát”, „tabuszegés”, írják az áruházlánc új reformjairól. Az üzletek berendezésének átalakítása és a márkás termékek beengedése után a bolthálózat most újabb hagyománnyal szakít, amikor televíziós reklámmal is jelentkezik. Már nem minden ugyanis az ár, és a fiatalokat is meg kéne nyerni valahogy.
MTI Fotó: Balaton József

A Németország legnagyobb diszkont áruházláncának nevezett Aldi számára évtizedeken keresztül fix szabályok voltak érvényben: az üzlethelyiségeket spártai egyszerűséggel rendezték be, nem árultak márkás termékeket, és nem költöttek drága televíziós reklámokra. Immár mindhárom szabállyal szakítottak – írja az N24.de.

Először automata sütőket helyeztek el a boltokban, hogy friss péksüteményekkel lássák el a vevőket. Aztán különböző márkás termékeket kezdtek el árulni a Coca-Colától a Pampersig. Nemrég a boltok berendezését is megszépítették. (Erről itt írtunk.) Most pedig a nagy német élelmiszer-kereskedők között utolsóként tv-reklámot is készítenek.

Eddig az Aldi újsághirdetésekkel és szórólapokkal reklámozta magát, és a legfontosabb, amit hangsúlyozott, az ár volt – írják. „Az egyszerű: több” mottó alatt arra is nagy hangsúlyt fektettek, hogy 1200 termékük sokkal inkább áttekinthető kínálatot jelent, mint más áruházláncoké. Ahol annyi rengeteg féle termék között lehet keresgélni, hogy a választás kifejezetten nehéz.

Az Aldi legfőbb riválisa, a Lidl már korábban megjelent tv-reklámokkal, főleg a márkás termékeknél olcsóbb saját márkáit állítva a középpontba. Két másik nagy német lánc, az Edeka és a Rewe is rendszeresen reklámoz a televízióban. A vasárnap induló televíziós kampány árával kapcsolatban az Aldi hallgat, de egy piackutató vállalkozás szerint sok tízmillió euróról lehet szó.

Miért van erre szüksége az Aldinak? Marketing-szakemberek szerint a német vásárlókat egyre kevésbé lehet megfogni csak az árral, egyre többen részesítik előnyben a minőséget az élelmiszer-beszerzéseknél. Másrészt vásárlóinak nagyobb része idős ember, a fiatalok odaszoktatásáért ádáz harc folyik az Aldi és a Lidl között.

Egy területen az Aldi még midig le van maradva: a Lidl, a Rewe vagy a DM drogéria-lánc már rendelkezik internetes áruházzal Németországban, az Aldi még nem. Nagy-Britanniában azonban már kísérletezik ilyesmivel, gyűjti a tapasztalatokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Akciókkal csábítanak a bankok – ha megtakarítana, most figyeljen!
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:59
Jön a takarékosság világnapja.
Személyes pénzügyek A magyarok harmada állandó anyagi szorongásban él
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 17:16
Minden második magyar rendszeresen él át negatív stresszt, amelynek legfőbb okozója a túlhajszolt életmódunk, a munkahelyi, családi vagy párkapcsolati konfliktusaink, miközben minden harmadik ember szorong állandó jelleggel az anyagiak miatt. Az NN Biztosító kutatása azt is feltárta, hogy az egyes generációk mi miatt aggódnak a leginkább és melyik a stressznek leginkább kitett korosztály.
Személyes pénzügyek Könnyítés jön az idősebb várandós édesanyáknak a CSOK Plusznál
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 06:34
Az éjszaka társadalmi egyeztetésre bocsátott jogszabálytervezet alapján a kormány módosítana a CSOK Plusz szabályain. A házaspárok életkorára vonatkozó feltételhez nyúlna hozzá a jogalkotó – írja a Bankmonitor.
Személyes pénzügyek Miért nincs a magyaroknak megtakarításuk?
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 15:36
A magyar családok héttizedének csökkent a megtakarítása az elmúlt években, miközben a vagyonosok gazdagodtak. Az infláció a szegények és a középosztály megtakarításait is megkurtította. Erről is beszélt Herman Bernadett, lapunk főmunkatársa a Trend FM hétfői adásában. 
Személyes pénzügyek Több mint 650 ezer hitel szerepel a bankok fekelistáján
Privátbankár.hu | 2025. október 24. 11:15
Szeptemberben 654 ezer lakossági mulasztást tartottak nyilván a Központi Hitelinformációs Rendszerben (KHR), ami csaknem tizedével kevesebb a múlt év véginél.
Személyes pénzügyek Sokkal több, mint pénzkérdés: eljött több ezer diák nagy napja
Privátbankár.hu | 2025. október 23. 11:31
Jelentős érdeklődés mellett indult el a Privátbankár pénzügyi tudatossági versenye. A Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! vetélkedőn a technikumok és szakképző iskolák diákjai szállnak harcba az elengedhetetlen tudásért és persze a milliós összértékű nyereményekért.
Személyes pénzügyek Forradalmi újdonsággal állt elő az OTP, vége a meg nem adott baráti tartozásoknak
Herman Bernadett | 2025. október 21. 12:22
Ciki figyelmeztetni az ismerősöket, hogy adják már meg a tartozásukat – vallják a magyarok. Mostantól egyszerűbb és kényelmesebb lesz a pénz visszakérése, csak össze kell érinteni a mobilokat, és pár másodperc alatt végbe is megy a tranzakció. Ami ráadásul ingyenes.
Személyes pénzügyek Van egy jó hírünk azoknak, akik kiszorultak az Otthon Start Programból
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 07:32
Az óriási érdeklődést kiváltó Otthon Start hitel megjelenése mellett intenzív maradt a verseny a piaci feltételű lakáshitelek piacán is – hívja fel a figyelmet Barát Mihály, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakújságírója. Ez érthető, hiszen bár a támogatott kölcsön feltételrendszerét minél rugalmasabbra igyekezett szabni a kormány, a lakáshitelben gondolkodók jelentős része továbbra is a piaci feltételű konstrukciókból kell, hogy válasszon.
Személyes pénzügyek A 3 százalékos lakáshitel a SZÉP kártyáknak is gellert adhat
Privátbankár.hu | 2025. október 18. 09:42
A szeptember 1-től igényelhető első lakás megszerzését támogató Otthon Start hitelprogram várhatóan jelentősen megemeli majd a SZÉP kártyák forgalmát is. Az év elejétől lakásfelújításra is fordítható juttatási forma eddig is népszerű volt, egyrészt dinamikusan bővült az év során az újonnan regisztrált elfogadóhelyek száma, zömmel felújításhoz lehetőséget adó barkács- és bútoráruházakkal, másrészt akár a 30-50 ezer forintos átlagos kosárméretet is elérte a vásárlások összege. Az új lakáshitel újabb lendületet adhat a lakásfelújítási rohamnak, hiszen a frissen vásárolt lakásokat be is kell rendezni ahhoz, hogy otthonná változzanak.
Személyes pénzügyek Ebben az országban a legjobb nyugdíjasnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 18. 08:28
Portugália a világ legjobb helye most a boldog nyugdíjas évek eltöltéséhez. Igaz, a 44 országot felölelő kutatásból kimaradtak a skandináv államok, amelyek hagyományosan az élen szerepelnek kimagasló szolgáltatásaik miatt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG