MTI Fotó: Balaton József |
A Németország legnagyobb diszkont áruházláncának nevezett Aldi számára évtizedeken keresztül fix szabályok voltak érvényben: az üzlethelyiségeket spártai egyszerűséggel rendezték be, nem árultak márkás termékeket, és nem költöttek drága televíziós reklámokra. Immár mindhárom szabállyal szakítottak – írja az N24.de.
Először automata sütőket helyeztek el a boltokban, hogy friss péksüteményekkel lássák el a vevőket. Aztán különböző márkás termékeket kezdtek el árulni a Coca-Colától a Pampersig. Nemrég a boltok berendezését is megszépítették. (Erről itt írtunk.) Most pedig a nagy német élelmiszer-kereskedők között utolsóként tv-reklámot is készítenek.
Eddig az Aldi újsághirdetésekkel és szórólapokkal reklámozta magát, és a legfontosabb, amit hangsúlyozott, az ár volt – írják. „Az egyszerű: több” mottó alatt arra is nagy hangsúlyt fektettek, hogy 1200 termékük sokkal inkább áttekinthető kínálatot jelent, mint más áruházláncoké. Ahol annyi rengeteg féle termék között lehet keresgélni, hogy a választás kifejezetten nehéz.
Az Aldi legfőbb riválisa, a Lidl már korábban megjelent tv-reklámokkal, főleg a márkás termékeknél olcsóbb saját márkáit állítva a középpontba. Két másik nagy német lánc, az Edeka és a Rewe is rendszeresen reklámoz a televízióban. A vasárnap induló televíziós kampány árával kapcsolatban az Aldi hallgat, de egy piackutató vállalkozás szerint sok tízmillió euróról lehet szó.
Miért van erre szüksége az Aldinak? Marketing-szakemberek szerint a német vásárlókat egyre kevésbé lehet megfogni csak az árral, egyre többen részesítik előnyben a minőséget az élelmiszer-beszerzéseknél. Másrészt vásárlóinak nagyobb része idős ember, a fiatalok odaszoktatásáért ádáz harc folyik az Aldi és a Lidl között.
Egy területen az Aldi még midig le van maradva: a Lidl, a Rewe vagy a DM drogéria-lánc már rendelkezik internetes áruházzal Németországban, az Aldi még nem. Nagy-Britanniában azonban már kísérletezik ilyesmivel, gyűjti a tapasztalatokat.