2p
„Az Aldi újra kitalálja magát”, „tabuszegés”, írják az áruházlánc új reformjairól. Az üzletek berendezésének átalakítása és a márkás termékek beengedése után a bolthálózat most újabb hagyománnyal szakít, amikor televíziós reklámmal is jelentkezik. Már nem minden ugyanis az ár, és a fiatalokat is meg kéne nyerni valahogy.
MTI Fotó: Balaton József

A Németország legnagyobb diszkont áruházláncának nevezett Aldi számára évtizedeken keresztül fix szabályok voltak érvényben: az üzlethelyiségeket spártai egyszerűséggel rendezték be, nem árultak márkás termékeket, és nem költöttek drága televíziós reklámokra. Immár mindhárom szabállyal szakítottak – írja az N24.de.

Először automata sütőket helyeztek el a boltokban, hogy friss péksüteményekkel lássák el a vevőket. Aztán különböző márkás termékeket kezdtek el árulni a Coca-Colától a Pampersig. Nemrég a boltok berendezését is megszépítették. (Erről itt írtunk.) Most pedig a nagy német élelmiszer-kereskedők között utolsóként tv-reklámot is készítenek.

Eddig az Aldi újsághirdetésekkel és szórólapokkal reklámozta magát, és a legfontosabb, amit hangsúlyozott, az ár volt – írják. „Az egyszerű: több” mottó alatt arra is nagy hangsúlyt fektettek, hogy 1200 termékük sokkal inkább áttekinthető kínálatot jelent, mint más áruházláncoké. Ahol annyi rengeteg féle termék között lehet keresgélni, hogy a választás kifejezetten nehéz.

Az Aldi legfőbb riválisa, a Lidl már korábban megjelent tv-reklámokkal, főleg a márkás termékeknél olcsóbb saját márkáit állítva a középpontba. Két másik nagy német lánc, az Edeka és a Rewe is rendszeresen reklámoz a televízióban. A vasárnap induló televíziós kampány árával kapcsolatban az Aldi hallgat, de egy piackutató vállalkozás szerint sok tízmillió euróról lehet szó.

Miért van erre szüksége az Aldinak? Marketing-szakemberek szerint a német vásárlókat egyre kevésbé lehet megfogni csak az árral, egyre többen részesítik előnyben a minőséget az élelmiszer-beszerzéseknél. Másrészt vásárlóinak nagyobb része idős ember, a fiatalok odaszoktatásáért ádáz harc folyik az Aldi és a Lidl között.

Egy területen az Aldi még midig le van maradva: a Lidl, a Rewe vagy a DM drogéria-lánc már rendelkezik internetes áruházzal Németországban, az Aldi még nem. Nagy-Britanniában azonban már kísérletezik ilyesmivel, gyűjti a tapasztalatokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Lakáshitelesek figyelem: jó hírt közölt a kormány
Herman Bernadett | 2025. június 27. 10:34
Az év végéig megmarad a kamatstop, hamarosan a Magyar Közlönyben is közzéteszik a hosszabbításról szóló rendeletet. 
Személyes pénzügyek Mobilról igényelhető hitelkártyát kínál a Gránit Bank
Natív tartalom | 2025. június 27. 09:18
Rendkívül kedvező értékajánlatot nyújtó hitelkártyával bővítette kártyakínálatát – első körben – meglévő ügyfelei számára a Gránit Bank. Az első évben díjmentes, mobilalkalmazásból igényelhető kártya számos prémium előnyt kínál nemcsak a hétköznapokban, hanem utazás közben is. A digitális pénzintézet mindezt a hazai piacon elérhető hitelkártyák között jelenleg kedvezőnek mondható THM-mel és a vásárlások után járó pénzvisszatérítéssel biztosítja.
Személyes pénzügyek Nyaralni készülők figyelem: fontos bejelentés érkezett az Erste Banktól
Herman Bernadett | 2025. június 26. 13:22
A napi átutalási limit tavaly szeptemberi bevezetése óta a bűnözők ismét a bankkártyákat vették célkeresztbe – az elmúlt fél évben nőtt a kártyaadatokkal elkövetett visszaélések száma és az elszenvedett károk összértéke. A csalások megelőzése, az ügyfelek edukálása érdekében az Erste meglévő csatornái – honlapja, közösségimédia-felületei, George App és George Web – mellett most podcast-sorozatot is indít.
Személyes pénzügyek Érdekes jelenség figyelhető meg a lakásbiztosításoknál
Privátbankár.hu | 2025. június 20. 11:25
Egyre népszerűbbek a kiegészítő fedezetek.
Személyes pénzügyek Gulyás Gergely százezreket érintő bejelentést tett – döntött a kormány
Privátbankár.hu | 2025. június 18. 16:04
Meghosszabbították a kamatstopot.
Személyes pénzügyek A magyar demográfiai katasztrófa a nyugdíjasokat is befolyásolja
Hollós János | 2025. június 18. 10:42
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legutóbbi adatai szerint áprilisban 5323 gyermek született, 14 százalékkal, 852-vel kevesebb, mint 2024 áprilisában. Magyarország történelmében még soha nem született ilyen kevés gyerek egy hónap alatt. Folytatódik laptársunk, szintén a Klasszis Médiához tartozó Piac és Profit podcast sorozata, a Nyugdíjszerviz Farkas András nyugdíjszakértővel és Karácsony Mihállyal, a Nyugdíjas Parlament elnökével.  
Személyes pénzügyek Ennyiből jön ki átlagosan egy külföldi családi nyaralás
Privátbankár.hu | 2025. június 17. 17:38
A Groupama Biztosító és az OTP Bank ezer főt kérdezett meg országos reprezentatív felmérésében.
Személyes pénzügyek Tízből öt magyar ennél kevesebbet keres – itt vannak a friss adatok!
Privátbankár.hu | 2025. június 17. 08:30
A Központi Statisztikai Hivatal szerint ennyivel nőttek a bérek. A mediánadatok árulkodóak. 
Személyes pénzügyek Milliók járhatnak vissza a magyar devizahitelesnek, itt az ítélet
Privátbankár.hu | 2025. június 17. 06:49
Még nem jogerős.
Személyes pénzügyek Eldurvult a helyzet az online banki csalásoknál
Herman Bernadett | 2025. június 16. 18:51
Egyre sikeresebbek a csalók, miközben a bankok egyre kevesebb csalási kísérletet hiúsítanak meg. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint folyamatosan nő az ügyfelekre áthárított veszteség értéke, de ez változhat, ha jön az „öt csapás”.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG