2p
„Az Aldi újra kitalálja magát”, „tabuszegés”, írják az áruházlánc új reformjairól. Az üzletek berendezésének átalakítása és a márkás termékek beengedése után a bolthálózat most újabb hagyománnyal szakít, amikor televíziós reklámmal is jelentkezik. Már nem minden ugyanis az ár, és a fiatalokat is meg kéne nyerni valahogy.
MTI Fotó: Balaton József

A Németország legnagyobb diszkont áruházláncának nevezett Aldi számára évtizedeken keresztül fix szabályok voltak érvényben: az üzlethelyiségeket spártai egyszerűséggel rendezték be, nem árultak márkás termékeket, és nem költöttek drága televíziós reklámokra. Immár mindhárom szabállyal szakítottak – írja az N24.de.

Először automata sütőket helyeztek el a boltokban, hogy friss péksüteményekkel lássák el a vevőket. Aztán különböző márkás termékeket kezdtek el árulni a Coca-Colától a Pampersig. Nemrég a boltok berendezését is megszépítették. (Erről itt írtunk.) Most pedig a nagy német élelmiszer-kereskedők között utolsóként tv-reklámot is készítenek.

Eddig az Aldi újsághirdetésekkel és szórólapokkal reklámozta magát, és a legfontosabb, amit hangsúlyozott, az ár volt – írják. „Az egyszerű: több” mottó alatt arra is nagy hangsúlyt fektettek, hogy 1200 termékük sokkal inkább áttekinthető kínálatot jelent, mint más áruházláncoké. Ahol annyi rengeteg féle termék között lehet keresgélni, hogy a választás kifejezetten nehéz.

Az Aldi legfőbb riválisa, a Lidl már korábban megjelent tv-reklámokkal, főleg a márkás termékeknél olcsóbb saját márkáit állítva a középpontba. Két másik nagy német lánc, az Edeka és a Rewe is rendszeresen reklámoz a televízióban. A vasárnap induló televíziós kampány árával kapcsolatban az Aldi hallgat, de egy piackutató vállalkozás szerint sok tízmillió euróról lehet szó.

Miért van erre szüksége az Aldinak? Marketing-szakemberek szerint a német vásárlókat egyre kevésbé lehet megfogni csak az árral, egyre többen részesítik előnyben a minőséget az élelmiszer-beszerzéseknél. Másrészt vásárlóinak nagyobb része idős ember, a fiatalok odaszoktatásáért ádáz harc folyik az Aldi és a Lidl között.

Egy területen az Aldi még midig le van maradva: a Lidl, a Rewe vagy a DM drogéria-lánc már rendelkezik internetes áruházzal Németországban, az Aldi még nem. Nagy-Britanniában azonban már kísérletezik ilyesmivel, gyűjti a tapasztalatokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Trendforduló? Váratlanul csökkenni kezdett a személyi kölcsönök átlagos összege
Hargitai-Szabó Kata | 2025. augusztus 16. 15:59
Az év eleje óta tartó folyamatos növekedést követően júniusra 3 millió forint alá esett a személyi kölcsönök egy szerződésre jutó átlagos összege. Bár a teljes hitelkihelyezés volumene visszaesett, a szerződések számának ugrásszerű emelkedése egyértelműen jelzi a lakosság hitelfelvételi szokásainak változását.
Személyes pénzügyek Bukhatja az Otthon Startos hitelt, ha nem figyel
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 14. 10:45
Buktató: fontos tudni, hogy a hitelintézetek nem kizárólag a vételár alapján döntenek a hitelösszeg megállapításáról.
Személyes pénzügyek Annyian keresik a 3 százalékos hitelt, hogy be kellett vetni a mesterséges intelligenciát az ügyintézésnél
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 13. 09:52
Néhány nap alatt kétezernél is többen kalkuláltak és több százan iratkoztak fel a Gránit Bank Otthon Start oldalán, hogy elkezdhessék az egyeztetést a szeptembertől induló támogatott lakáshitel igényléséről. Mától a tájékoztatásba bekapcsolódik a Bank virtuális ügyintézője, a Gránit Guru is.
Személyes pénzügyek Rekordon a tartós befektetések száma, de miért nem nyit mindenki ilyet?
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 18:54
A félév végén rekordmennyiségű tartós befektetési számlát (TBSZ) kezeltek Magyarországon, ezeken 7100 milliárd forintnál is több pénz volt. Mindenkinek megéri ilyet nyitni, mégis csak a szupergazdagok élnek a lehetőséggel – erről beszélt Herman Bernadett főmunkatársunk a Trend FM hétfői adásában.
Személyes pénzügyek Nagy tervei vannak a Revolutnak Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 16:46
A cég fióktelepet nyithat a nem túl távoli jövőben.
Személyes pénzügyek Őrült költekezésbe kezdtek a magyarok
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 09:45
Több mint 1,5 milliárddal nőt a K&H-s SZÉP kártyák forgalma.
Személyes pénzügyek Mi lesz ebből? Állig eladósodtak a magyarok
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 07:10
Történelmi rekordot döntöttek júniusban a magyar háztartások hitelkártya- és folyószámlahitel-tartozásai. 
Személyes pénzügyek Ellentámadást indítanak a bankok a kormány szuperfegyverével szemben
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 10. 08:57
Új, kombinált lakáshitel-konstrukciókat kínálnak.
Személyes pénzügyek Vigyázzon a külföldi készpénzfelvétellel, sok a lehúzós ATM
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 7. 12:31
Ahogy beköszönt az augusztus, a magyar utazók is egyre nagyobb számban indulnak napfényes tengerpartokra, népszerű városokba és hegyi túrákra. Bár a bankkártyás és érintéses fizetés ma már sok helyen elérhető, vannak azonban olyan országok a készpénzhasználat továbbra is elengedhetetlen – legyen szó egy helyi piacról, taxiról vagy egy családi vendéglőről.
Személyes pénzügyek SZÉP Kártya: fontos híreket közölt az NGM
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 7. 10:57
Idén júniusban 44 milliárd forintot költöttek a kártyabirtokosok belföldi kikapcsolódásra,
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG