3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Különös részletekre derült fény a márciusi arizonai baleset kapcsán, amelyben egy Uber jármű halálra gázolt egy gyalogost. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság vizsgálata ugyanis kimutatta, hogy az Uber kikapcsolta a járműben az automata vészfékezést, és bár a rendszer jelezte, hogy szükséges lassítani, az erre kiadott reakcióidő nagyon kicsi volt. A felelős már megvan – kérdés, hogy miért kapcsolták ki az életmentő funkciót.

Ahogy arról már írtunk a Privátbankár.hu-n, az Uber önjáró autóinak tesztelése korábban sem ment simán: San Franciscóban tavaly egy piroson való áthajtásból lett botrány, Arizonából pedig egyszer már ideiglenesen kitiltották az autókat, miután az egyik robotkocsi balesetet okozott. Bár azóta visszatérhettek az államba az önjáró autók, a visszafogadás nem tartott sokáig, márciusban ugyanis az egyik tesztkocsi halálra gázolt egy gyalogos átkelőn áthaladó nőt. Az Uber ezután azonnali hatállyal felfüggesztette a járművek használatát Arizonában, Pittsburgh-ben és Torontóban is.

Kellemetlen bizonyíték

A Reuters cikke szerint az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság (NTSB) bevizsgálta a balesetet okozó, módosított Volvo XC90-est (velük szintén alig pár hónapja kötött partnerséget az Uber). A vizsgálat feltárta, hogy a szenzorok az ütközet előtt 6 másodperccel már érzékelték a gyalogost az úton, ám azt „ismeretlen tárgyként” fogta fel a rendszer, majd később „kiszámíthatatlan pályán mozgó biciklisként”. Mindezek ellenére mindössze 1,3 másodperccel a becsapódás előtt jelezte a vezető felé, hogy lassítani kéne. A sofőr egyébként nem az utat nézte, hanem pont a műszerfallal volt elfoglalva, ahová az üzenet érkezett, mielőtt a becsapódás megtörtént.

A földön nem tudnak rendet tartani, de már repülő autókkal kísérleteznének >>>

Az önvezető autókat a biztonság kedvéért felszerelik egy vészfékező funkcióval, amelynek épp az ilyen esetekben kéne működésbe lépnie (egy autóvezető átlagos reakcióideje 2 másodperc!), ez nem történt meg ennek az autónak az esetében. Az ok igen banális: a funkció ugyanis ki volt kapcsolva. Az Uber magyarázata szerint azért, hogy megakadályozzák, hogy a robotkocsi szabálytalanul közlekedjen, ez a szeszélyesség okozta korábban ugyanis a többi balesetet.

Komoly bajok vannak Amerikában

A mostani vizsgálat nem csak az Ubernél, de az amerikai közlekedési rendben is feltárt hiányosságokat. A kongresszus parkolópályára állította az önjáró autók bevezetését az Egyesült Államokban, épp a mostanság megszaporodott tesztüzemi balesetek miatt, ám a márciusi baleset azt is bizonyította, hogy a közlekedésbiztonsági hatóság nem ellenőrzi behatóan az útra kikerülő önvezető járműveket.

Az Uber ígéretet tett arra, hogy bevonja a tesztjárműveket az utakról, és mindössze Tempében és két kaliforniai városkában tartják meg a flottát. A járművek számát csökkentik, és sokkal kisebb, kötött pályán közlekedhetnek majd, így folytatják a továbbiakban az autók tesztelését.

Soha többé nem lesz halál és dugó az utakon? Tények és tévhitek

Több előadás is foglalkozott a budapesti SMART konferencián a mesterséges intelligencia, az autózás és önvezető autózás, a közlekedés jövőjével, amelyek számos tényt megerősítettek és tévhitet megcáfoltak a témával kapcsolatban. Amit biztosra tudunk: elkerülhetetlenül jön az önvezető autók kora, és gyökeresen átalakítja az életünket és városainkat. A Privátbankár.hu cikkéért kattints ide! >>>

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Akkora a balhé, hogy Donald Trump eladná a Tesláját
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 17:29
Újabb fordulat a Trump-Musk csetepatéban.
Vállalat Meghátrálhat az Európai Bizottság egy sokakat érintő ügyben
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 17:03
Nem készülnek a szükséges iránymutatások.
Vállalat „Elon Musknak elment az esze” – Donald Trump hallani sem akar róla
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:47
Az amerikai elnök nem akar beszélni korábbi szövetségesével.
Vállalat A Debrecenben akkumulátorokat gyártó CATL furfangos lépésre szánta el magát
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 10:33
A Magyarországon a debreceni gyáráról ismert kínai CATL, a világ legnagyobb autóakkumulátor- gyártója, a logisztikában is kamatoztatni akarja szakértelmét egy hozzá hasonló partnerrel.
Vállalat Pánikszerűen szabadulna kisteherautóitól a Tesla
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 09:09
Biztosra vehető, hogy a Tesla Cybertruck modellje azok közé az autók közé fog kerülni, amelyeknek szűk rajongótáboruk volt. A meglévő készletet azonban még el kéne adni.
Vállalat Ez vár ránk is? Elérhetetlenné válnak a legnépszerűbb pornóoldalak egy EU-s országban
Privátbankár.hu | 2025. június 4. 15:40
Felfüggesztik több pornóoldal elérését Franciaországban az új életkor-ellenőrzési törvény elleni tiltakozásul. A weboldalak tulajdonosa, az Aylo nem ért egyet azzal, hogy a weboldal látogatóinak hitelkártyával vagy személyi igazolvánnyal kell igazolniuk életkorukat.
Vállalat Technológiai együttműködésről egyeztetett a 4iG elnöke Azerbajdzsánban
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 19:16
A 4iG elnöke, Jászai Gellért kétnapos látogatásán azeri kormányzati és üzleti szereplőkkel egyeztetett technológiai projektekről.
Vállalat Gigaleépítés után négynapos munkahetet vezetnek be a Volkswagennél
Herman Bernadett | 2025. június 3. 17:30
A 35 ezer fős leépítésből 20 ezer már megtörtént, most azt tervezi a német autógyártó, hogy 2027-től átáll a négynapos munkahétre a wolfsburgi üzemében.  
Vállalat Padlót fogott a Tesla Európában – egy, csak egy ország van talpon a vidéken
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 13:16
Se a főnök, se az autók nem tetszenek az európai vevőknek. De van egy kivétel.
Vállalat Nagyot húzott az AutoWallis, a fél régióban teríthetik a kínai márkát
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 11:41
Az év végén indul a NIO értékesítése.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG