3p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hagyományos reklámok után ma már a okostelefonokra eljuttatott hirdetésekben van a legnagyobb lehetőség, a versenyhelyzet megtartása miatt azonban sok dologról kell lemondania az Alphabet-nek.

A technológiai átállással új növekedési motorja van a Google-nek: a hagyományos reklámok helyett ugyanis egyre nagyobb bevételt generál a mobilkészülékekre eljuttatott hirdetésekkel, ez pedig látványosan átalakítja a bevételek forrását az Alphabet-nél – írja a Reuters.

A Google mobil-hirdetésekkel foglalkozó hálózata már harmadik negyedéve produkál kétszámjegyű növekedést éves alapon, az éves szinten már-már 20 milliárd dollárt generáló üzletág így mára hangsúlyosabbá vált, mint a cég hardware, felhő és online áruház szolgáltatása együttvéve.

Az elmúlt években a reklámokat szolgáltató Google AdSense volt a cég éllovasa, az okostelefonok forradalmával azonban egyre nagyobb teret kap az AdMob, amely harmadik félnek szolgáltat információkat a minél pontosabb hirdetésekhez. A rendszert működtető szoftver egyszerűsítése és a jutalékhányad csökkentése egyre több fejlesztőt vonz a platformra, a vállalat ráadásul egyre jobban előtérbe helyezi a videók megjelenését, ami igencsak csábító a hirdetni vágyóknak.

A fejlesztőknek is megéri

Az átállásnak azonban ára van, a jutalékok lefelezésével jelentős bevételektől esik el a vállalat rövidtávon.  2017 utolsó negyedévében 33 millió dollárral estek a bevételek éves szinten, a várakozásoktól elmaradt bevételek hatására pedig 5 százalékkal estek vissza a tőzsdén.

Különös javaslat: megsarcolnák a Facebookot és a Google-t - Tovább >>>

A Google azonban így is elnyeri a fejlesztők tetszését, a cég most nagyjából 70 százalékát adja oda a hirdetésekből származó bevételeknek, míg a konkurencia csak 50-60 százalékot biztosít a fejlesztőknek. A magas kifizetéseknek köszönhetően a Google számos telefonos alkalmazás számára első számú bevételi forrássá vált. Az alkalmazáson belüli hirdetések megtriplázódtak az elmúlt év során, a megjelenést biztosító szoftver pedig immár több mint 1 millió készüléken van jelen – ez duplája az egy évvel ezelőttinek.

Szakértők szerint a jövőben is stabil növekedés várható ebben az ágazatban, ehhez ugyanakkor a Google-nek tovább kell csökkenteni a jutalékok hányadát. Bár a cég szerint erre nem lesz szükség, elemzők szerint pár év múlva már a bevételek nyolcvan százaléka is a fejlesztők zsebében landolhat.  A versenyhelyzet megőrzéséhez mindenesetre még rengeteg fejlesztésre van szükség, hogy a partnerek nyomon követhessék, hol landolnak a reklámok.

Nagy dobásra készül a Google

Nagyszabású infrastruktúrafejlesztésbe kezdett a Google, a hírek szerint a keresőmotort működtető Alphabet három új tengeralatti kábellel és öt régióval bővítené felhőszolgáltatását. A cég mintegy 30 milliárd dollárt költött ilyen jellegű fejlesztésekre az elmúlt három évben, a holland és montreal-i régiók 2018-ban válnak elérhetővé, a tervek szerint pedig ezt Los Angeles, Finnország és Hong Kong is követi hamarosan. További részletek >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A TikTok-kérdésben ezért változott meg Donald Trump véleménye
Bózsó Péter | 2025. január 22. 17:44
A kínai közösségimédia-platformot az első ciklusában betiltotta volna, a másodikban viszont már védelmezi a régi-új amerikai elnök.
Vállalat Lenyomta a Microsoftot és a Google-t az Apple
Privátbankár.hu | 2025. január 21. 15:39
Már a második egymást követő évben az Apple a világ legértékesebb márkája a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2025-ös Global 500 ranglistája alapján.
Vállalat Megmentené a TikTokot Donald Trump?
Privátbankár.hu | 2025. január 19. 09:36
Haladékot adhat a közösségi oldalnak a hétfőn hivatalba lépő elnök.
Vállalat Tragikus hirtelenséggel meghalt a Strabag 44 éves vezetője
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 12:57
Váratlanul meghalt a Strabag vezérigazgatója, Klemens Haselsteiner.
Vállalat Bajban a Boeing?
Privátbankár.hu | 2025. január 16. 11:16
Közel harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Vállalat Ön Telekom-ügyfél? Akkor ettől elborulhat az agya
Privátbankár.hu | 2025. január 16. 08:49
A távközlési szolgáltató díjemelést jelentett be.
Vállalat A TikTok már a nagy leállásra készül, ez fogadja majd a felhasználókat
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 11:26
Ez történik vasárnap.
Vállalat Ezt már tényleg nem teszi zsebre Vlagyimir Putyin
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 19:29
40 százalékos leépítést fontolgat Oroszország vezető földgázkitermelője, a Gazprom, mindez akár 1500 ember elbocsátását jelentheti csak a vállalat vezetőségéből.
Vállalat Akkora pofont kapott Kínában a Porsche, hogy az egész világon visszhangzott
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:44
Csökkentek a márka eladásai, pedig öt globális régióból négyben jól teljesített a cég.
Vállalat Közbelép a milliárdos: nem tiltják be a TikTokot Amerikában
Privátbankár.hu | 2025. január 9. 16:51
Frank McCourt Project Liberty cége és a The People's Bid-ből álló konzorcium hivatalos ajánlatot tett a kínai ByteDance cégnek a TikTok egyesült államokbeli eszközeinek megvásárlására — ezzel elkerülheti amerikai betiltását.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG