A technológiai átállással új növekedési motorja van a Google-nek: a hagyományos reklámok helyett ugyanis egyre nagyobb bevételt generál a mobilkészülékekre eljuttatott hirdetésekkel, ez pedig látványosan átalakítja a bevételek forrását az Alphabet-nél – írja a Reuters.
A Google mobil-hirdetésekkel foglalkozó hálózata már harmadik negyedéve produkál kétszámjegyű növekedést éves alapon, az éves szinten már-már 20 milliárd dollárt generáló üzletág így mára hangsúlyosabbá vált, mint a cég hardware, felhő és online áruház szolgáltatása együttvéve.
Az elmúlt években a reklámokat szolgáltató Google AdSense volt a cég éllovasa, az okostelefonok forradalmával azonban egyre nagyobb teret kap az AdMob, amely harmadik félnek szolgáltat információkat a minél pontosabb hirdetésekhez. A rendszert működtető szoftver egyszerűsítése és a jutalékhányad csökkentése egyre több fejlesztőt vonz a platformra, a vállalat ráadásul egyre jobban előtérbe helyezi a videók megjelenését, ami igencsak csábító a hirdetni vágyóknak.
A fejlesztőknek is megéri
Az átállásnak azonban ára van, a jutalékok lefelezésével jelentős bevételektől esik el a vállalat rövidtávon. 2017 utolsó negyedévében 33 millió dollárral estek a bevételek éves szinten, a várakozásoktól elmaradt bevételek hatására pedig 5 százalékkal estek vissza a tőzsdén.
Különös javaslat: megsarcolnák a Facebookot és a Google-t - Tovább >>> |
A Google azonban így is elnyeri a fejlesztők tetszését, a cég most nagyjából 70 százalékát adja oda a hirdetésekből származó bevételeknek, míg a konkurencia csak 50-60 százalékot biztosít a fejlesztőknek. A magas kifizetéseknek köszönhetően a Google számos telefonos alkalmazás számára első számú bevételi forrássá vált. Az alkalmazáson belüli hirdetések megtriplázódtak az elmúlt év során, a megjelenést biztosító szoftver pedig immár több mint 1 millió készüléken van jelen – ez duplája az egy évvel ezelőttinek.
Szakértők szerint a jövőben is stabil növekedés várható ebben az ágazatban, ehhez ugyanakkor a Google-nek tovább kell csökkenteni a jutalékok hányadát. Bár a cég szerint erre nem lesz szükség, elemzők szerint pár év múlva már a bevételek nyolcvan százaléka is a fejlesztők zsebében landolhat. A versenyhelyzet megőrzéséhez mindenesetre még rengeteg fejlesztésre van szükség, hogy a partnerek nyomon követhessék, hol landolnak a reklámok.
Nagy dobásra készül a Google Nagyszabású infrastruktúrafejlesztésbe kezdett a Google, a hírek szerint a keresőmotort működtető Alphabet három új tengeralatti kábellel és öt régióval bővítené felhőszolgáltatását. A cég mintegy 30 milliárd dollárt költött ilyen jellegű fejlesztésekre az elmúlt három évben, a holland és montreal-i régiók 2018-ban válnak elérhetővé, a tervek szerint pedig ezt Los Angeles, Finnország és Hong Kong is követi hamarosan. További részletek >>> |