3p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2019-től a patinás autógyár már nem hoz forgalomba olyan új modellt, melyben csak belsőégésű motor van, minden új típus kap egy elektromos motort is. A régieket azért még gyártják, amíg ki nem futnak, utána jön a csak elektromos motorral rendelkező autók gyártása. A Tesla komoly konkurenciát kap.

A kínai tulajdonban lévő legendás svéd eredetű gyártó az első a hagyományos gyárak közül, aki jelzi, hogy közeleg a belsőégésű motor bő 100 éves történetének vége. 2019 és 2021 között a hibridek mellett öt teljesen elektromos modellt és piacra dobnak, a csak belsőégésűekből már csak a régi típusokat gyártják, amíg ki nem futnak. A cég kínai tulajdonosa, a Geely már 10 éve fejleszti az elektromos autókat, és 2025-ig egymillió darabot szeretne belőlük eladni.

Lökés

A BBC elemzője szerint a bejelentés drámainak tűnik, pedig csak arról van szó, hogy az innovatívabb és bátrabb gyártók is mutatják, hogy merre halad az iparág. Már nem csak Elon Musk kósza kísérletezéséről van szó, hanem kész tényként kezelhető, hogy megfelelő, és főleg megfelelő árú akkumulátor birtokában az emberiség megszabadul majd a belsőégésűektől. A folyamatnak persze az is lökést ad, hogy a szabályozás egyre szigorítja a belsőégésűek kibocsátási adatait, így tolja az iparágat a tiszta megoldás felé.

2021-től például az EU-ban az autógyártóknak biztosítaniuk kell, hogy az általuk gyártott belsőégésűek széndioxid kibocsátása nem lehet több mint 95 gramm kilométerenként. Ez sokkal kevesebb, mint a legtöbb most gyártott jármű adata. Érthető, hogy a gyártók igyekeznek a teljesen elektromos modellek felé fordulni, és akkor egyszer és mindenkorra megszabadulnak a környezetszennyezési előírások szorításától.

A középút

Ugyanakkor még hátra van az a feladat, hogy kifejlesszék azokat a típusokat, melyek elég olcsók ahhoz, hogy tömegesen eladhatók legyenek, és paramétereikben is megfeleljenek a megszokott autózásnak: ugyanolyan sokat lehessen menni töltés nélkül, és a töltés ideje se legyen sokkal hosszabb, mint most a tankolás. Ez még rengeteg költségigényes fejlesztést jelent, és végül a vásárlókat is meg kell győzni, bár ha az ár az egyéb jellemzők megfelelőek, ezt a piac maga elvégzi.

Amíg mindez megvalósul, arany középút gyanánt a hibrideket is árulják. Ezek lehetővé teszik, hogy városban elektromos üzemmódban használják az autót, országúton a belsőégésű motorral, amely mindjárt fel is tölti az akkumulátort. Így semmivel nem kényelmetlenebb az autózás, mint eddig, és a szigorú környezetvédelmi előírásoknak is meg lehet felelni, igaz, az ára még ezeknek a típusoknak is magas. Nem is véletlen, hogy a Volvo az első, aki élen jár a folyamatban: ő eddig sem árult olcsó modelleket.

Az úttörő

A folyamat felgyorsításában nem kis szerepe van a Teslának, aki nulláról kezdte az iparágat, és most jut el oda, hogy ha nem is olcsón, de már a drágábbnak tekintett sáv alsó részén, 35 ezer dollárért (10 millió forint) kezdi meg a főbb paramétereiben már a szélesebb közönség igényeinek megfelelő típus, a Model 3 gyártását és szállítását, és jövőre már félmillió darabot szeretne gyártani. A Tesla részvénye tegnap 7 százalékkal esett, a befektetők egy része talán arra gondol, hogy a hagyományos gyártók lassan felveszik vele a versenyt.

Elon Musk korábban is azt mondta, hogy nem célja egyeduralkodóvá válni az elektromos autók piacán, hisz ez nem lehetséges, ebben az iparágban nem lehet monopolhelyzetet kialakítani. Viszont célja, hogy jó pár évvel előrehozza az elektromos autózás elterjesztését, és úgy tűnik a mostani Volvo-döntéssel, ez sikerült is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG