A Nissan által végzett felmérés szerint Japánban 35 ezer benzinkút működik, miközben 40 ezerre nőtt a elektromos töltőállomások száma - igaz, ezek többsége magántulajdonban van.
Az e-töltőállomások gyarapodásának lendületet adott az, hogy a japán kormány támogatást biztosít az elektromos vagy hibrid gépkocsik vásárlásához.
Mindenkit leköröznek a japánok
A piacnövekedés ösztönzésének fontos eleme a töltőinfrastruktúra fejlesztése. Mivel az elektromos töltés megfizethetőbb, a potenciális vásárlók félresöprik félelmüket attól, hogy távol otthonuktól nem fogják tudni felöltetni autójukat - idézte Joseph G Petert, a Nissan pénzügyi igazgatóját a The Guardian.
Ez már nem probléma Japánban, ahol 6469 ultragyorstöltő működik CHAdeMO csatlakozóval rendelkező elektromos autók számára. Európában 3028, az Egyesült Államokban 1686 ilyen típusú ultragyorstöltő van.
Jön a töltőmegosztás
A Nissan által közzétett adatokban szereplő e-töltők többségét magángarázsokban szerelték fel, és csupán egyetlen gépkocsi-tulajdonos használja.
Iparági szakemberek előrejelzése szerint az egyetlen használót kiszolgáló töltőállomások hamarosan a múlté lesznek az Airbnb-hez hasonló szolgáltatás révén, amely lehetővé teszi, hogy a magántulajdonosok más gépkocsivezetőkkel megosszák töltőállomásuk használatát.
Az olaj helyett majd a lítiumtól függünk
Az elektromos autók terjedése és a megújuló energiafajták tárolása erősen növeli a lítium iránti keresletet, ami áremelkedést okozhat és növeli a bányavállalatok részvényei iránti érdeklődést is. Az őrületből elvileg kisbefektetők is részesedhetnek, de az is lehet, hogy nem most van itt az ideje beszállni >>