Kedden délután két diszkont légitársaság, a Wizz Air és a Ryanair is állásbörzét tart a Malév pilótáinak.
Varró Balázs, a Wizz Air Hungary Kft. kommunikációs vezetője az MTI-nek elmondta, hogy a nyári szezonig mintegy 70-100 alkalmazottal szeretnék bővíteni a létszámot.
(Fotó: Budapest Airport) |
A diszkont légitársaság pénteken azt közölte, hogy 66 százalékkal bővíti kapacitásait Budapestről, az utasok száma 50 százalékkal bővül, a jelenlegi 3 helyett 5 repülőgéppel közlekednek, a tavalyi 1,4 millió után 2 milliós magyarországi utasszámot terveznek, és új célállomásokra is indulnak, az első Bukarest lesz.
Óvári Tamás, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének (Hunalpa) elnöke szerint mintegy 200 pilóta veszítette el munkáját a Malév leállása miatt, és mintegy kétharmaduk nem fog állást találni. Mint mondta, mindkét céggel tárgyalnak, meghallgatják az ajánlatokat.
"Kiszolgáltatott helyzetben vagyunk, a lényeg, hogy legyen munkahelyünk" - jegyezte meg az elnök.
Az elnök azt mondta, úgy tudja, a Ryanair csak kapitányokat venne fel, a Wizz Air első tiszteket is. Ennek ellenére az érdekképviseleti elnök szerint a Ryanairnek van nagyobb esélye, mivel az a légitársaság a Malévhoz hasonlóan Boeing 737-es gépeket használ, a Wizz Air pedig Airbus-okkal repül.
Óvári Tamás elmondta, nagyon fontos, hogy minél gyorsabban újra munkát kapjanak a pilóták, mivel ha nem repülnek, elveszíthetik papírjaikat, akár 2-3 hónapos kihagyással.
A Ryanair pénteken azt tette közzé, hogy Budapestre telepíti 4 Boeing gépét, két héten belül megnyitja budapesti bázisát, ahonnan 31 útvonalra kínál jegyeket, és várja a korábbi Malév dolgozók jelentkezését. Januárban jelentette be a légitársaság, hogy visszatér Budapestre, akkor 5 új útvonalat terveztek. A Malév leállása miatt azonban a kapacitások növelése mellett döntöttek. Ezzel 2 millió utasra számítanak éves szinten az első évben Budapesten és 2.000 új, megmentett munkahelyet teremtenek.
Péntek reggel hat órakor szüntette be működését a Malév, törölve valamennyi járatát. A Malév vezetősége, bár felkészült a cég esetleges leállására, mégis hirtelen vészhelyzetnek nevezte, hogy a tel-avivi reptéren már nem szolgálták ki a Malév-gépet, így a rendkívüli igazgatósági ülésen az azonnali leállás mellett döntöttek. Csoportos létszámleépítés lesz a cégnél, a leányvállalatok azonban tovább üzemelnek.