Strand és sport
| A Regio Játékkereskedelmi Kft. 8 százalékos növekedéssel 9,8 milliárd forint forgalommal zárta az elmúlt évet, közel 450 dolgozót foglalkoztat. Országszerte 33 játékbolttal rendelkezik. |
A játékkereskedő cég éves forgalmának 18 százalékát adja a nyári időszak. A szezon slágertermékei a strandjátékok, a medencék, labdák, biciklik, a trambulinok, a homokozós játékok és a hinta, rossz idő esetén pedig előkerülnek a társasjátékok, a kártyák és a lego. A kutatás szerint a nyár slágere a fidget spinner, amelyből pár hét alatt közel húszezer darabot adtak el.
Táborok
A Regio Játék felmérte a nyári táborozási költéseket is: ezek szerint minden második 3 évnél idősebb gyermek megy idén táborba. A legnépszerűbbek a sport- (50 százalék), az alkotó- (32 százalék) és az erdei táborok (15 százalék), amelyeket a hittan-, a nyelvi és a zenetáborok követnek. Egy gyermek egy heti táboroztatására a szülők kétharmada 20 és 40 ezer forint közötti összeget, egyharmaduk 20 ezer forintnál kevesebbet szán.
Minden harmadik családra jellemző, hogy legalább két tábort finanszíroznak, amihez hozzájön még a zsebpénz, amely egy napra a családok felénél általában ezer forintnál kevesebb, de 32 százalékuknál 1-3 ezer forint és 10 százaléknál 3-5 ezer forint között mozog - ismertette Gyaraki Dávid marketingvezető.
Idén nyáron tíz családból hét tervez családi nyaralást, legtöbben, 75 százalékuk belföldi szálláshelyeket keres fel, külföldre csak tíz családból egy utazik.
Több mint 650 illegális bevándorlóra bukkant Kréta partjainál a görög parti őrség és az Európai Unió határ- és partvédelmi ügynöksége, a Frontex.




