Úgynevezett mélyreható vizsgálatot indított az Európai Bizottság a Magyarországon tavaly nyáron bevezetett reklámadó ügyében - számol be az MTI.
A vizsgálat megindításával egy időben a brüsszeli testület, úgynevezett felfüggesztő rendelkezés formájában a vizsgálat lezárultáig meg is tiltotta a progresszív adókulcs alkalmazását.
A kormány már elkezte átírni a szabályt
Az uniós aggályok és a kilátásba helyezett eljárások miatt a kormány már döntött a reklámadó módosításáról, a jelenlegi sávos rendszert egykulcsos váltaná fel. Egyelőre nem tudni, hogy az új kulcs mekkora lesz - Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter legutóbb azt mondta, a kormány 5-10 százalék közötti javaslattal élhet a reklámadó mértékének módosításakor.
Az Európai Unióban jelenleg 5 százalékos a legmagasabb kulcs, az Európai Bizottság (EB) erre vonatkozóan azt mondta, az adó mértékének megfizethetőnek kell lennie, és amennyiben sávos lesz, akkor a sávok között nem lehet aránytalan különbség.
Lázár János korábban azt mondta: a jelenlegi sávos helyett egykulcsos rendszer bevezetése nem feltétlenül jelent bevételkiesést, mert bár "kevesebb lesz az adó, de többen fogják fizetni".
Az elnök és az alelnök nélkül rendezik az amerikai politikai egyik kiemelkedő alakjának temetését.




