A Magyar Reklámszövetség felhívja figyelmet, hogy a 0%-os adózói körbe eső, cégek bevonása a Reklámadó jogszabály alá a kis árbevételű hazai médiavállalkozásokat (például lapkiadókat) egyértelműen ellehetetleníti, továbbá a saját reklám megadóztatása miatt kiterjeszti az adóalanyi kört minden Magyarországon tevékenykedő vállalkozásra. Az MRSZ a Reklámadót érintő változások miatt egyeztetést sürget - közölték a Privátbankár.hu szerkesztőségével.
Szinte mindenki a zsebébe nyúlhat majd?
Ezért aggódik a Reklámszövetség Lázár János tegnap azt mondta, hogy a kormány számításai szerint a reklámadó csökkentése és a jelenlegi sávos helyett egykulcsos rendszer bevezetése nem feltétlenül jelent bevételkiesést, mert bár "kevesebb lesz az adó, de többen fogják fizetni". Az így várható adóbevételt 6 és 10 milliárd forint közé tette a politikus. |
Az MRSZ véleménye szerint Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter kedd esti MTI nyilatkozatában javasoltak alapján ezen adónem már nem csak a médiavállalkozásokat sújtja, hanem a kereskedelmi és szolgáltató vállalatokat, a hazai termelőket és a kereskedelmi láncokat is. Ez rövid távon azonnali fogyasztói áremelkedést von maga után, amely növeli az inflációt, csökkenti a keresletet és súlyos negatív hatással bír a GDP-re - írják.
Lesznek, akik nem tudják kifizetni
Továbbá a Reklámszövetség felhívja a figyelmet arra is, hogy a 2014-ben az OECD által készített Reklámadó nemzetközi tanulmány egyértelműen kimutatta, hogy a sok káros következmény mellett például a szomszédos Ausztriában – ahol 5%-os egységes adókulcs van hatályban, – a médiapiaci szereplők száma a reklámadó bevezetését követően 17,5%-kal csökkent. (Az egykulcsos reklámadó várható értékéről Lázár János nem beszélt, de többször is hivatkozott az osztrák ötszázalékos reklámadóra, mint a legmagasabbra az Európai Unióban.)
Párbeszédet akarnak
A Reklámszövetség a tervezett jogszabály elfogadását megelőzően szakmai párbeszédet szorgalmaz a kormánnyal és továbbra is a reklámadó teljes kivezetése mellett áll. A Magyar Reklámszövetség elnöke hangsúlyozza, hogy a hatékony média piaci működésének alapvető feltétele a kiszámítható, a piac egészséges működését támogató szabályozás, a magas szintű önszabályozás és a felek – állami és piaci szereplők – közti párbeszéd egyensúlya.