A revizorok huszonnyolc helyszínen arra voltak kíváncsiak, hogy a „torkoskodó” vendégek kapnak-e szabályos nyugtát az elfogyasztott ételekről, italokról. A vizsgáltak közül mindössze két étterem mulasztotta el beütni a bevételt az online pénztárgépbe, ezeken a helyeken nyugta helyett csupán pincérblokkot adtak a vendégnek. Az egyik vállalkozó elmondta, hogy az ilyenkor szokásos árengedményt azzal akarta kompenzálni, hogy a bevételt adózás nélkül teszi zsebre.
A konyhalány hol marad?
A revizorok az alkalmazottak bejelentését is vizsgálták. A szabályok betartása ezen a téren is jellemző volt, a vendéglátóhelyek tizenhatból mindössze három foglalkoztatottal kapcsolatban mulasztottak. Volt olyan, ahol a pincért bejelentették, azonban a konyhalányt nem.
A NAV az elmúlt évhez hasonlóan – az idei ellenőrzési irányokban meghatározottak szerint – 2015-ben is rendszeresen és visszatérően ellenőrzi a fővárosi vendéglátóhelyeket. A korábban feltárt szabálytalanságok súlya és gyakorisága miatt a múlt nyári ellenőrzéssorozat hónapokon át tartott és több száz revizort mozgósított - jegyezte meg az adhatóság.