Különösen azért vélekedik így a cég, mert a percalapú adó arányos, ténylegesfelhasználás-alapú és kontrollálható az előfizetők számára. Az Invitel úgy látja, hogy messzemenőkig szem előtt kell tartani a hátrányos helyzetű előfizetők érdekeit. Közülük sokak számára a vezetékes telefon jelenti az egyetlen kapcsolattartási lehetőséget a külvilággal, ez a telefonálás egyetlen fenntartható formája. A szociálisan rászoruló családok vagy egyedülálló idősebb emberek sok esetben kizárólag a saját elérhetőségük érdekében fizetnek elő telefonszolgáltatásra.
Mindezek alapján az Invitel álláspontja továbbra is az, hogy a felmerült lehetőségek közül a percalapú adóztatás a leginkább elfogadható, mivel az arányos közteherviselés elvét követi. Ellenkező esetben ez a rászoruló ügyfélkör még a vezetékes telefon előfizetését is felmondani kényszerülne és így végleg elérhetőség nélkül maradhatna - írják. A vállalat továbbra is nyitott a tárgyalásokra és a további részletek tisztázására – teszik hozzá.