A Népszabadság az adóhivatalt és a Nemzetgazdasági Minisztériumot kérdezte egyebek mellett erről is, választ egyelőre nem kaptak.
A lap friss cikke szerint az adóhatóság közzétett egy tájékoztatót, amely a reklámadó kitételeinek értelmezését segíti. A dokumentum rögzíti: a szponzorációból származó bevétel is lehet adóköteles. Például akkor, ha egy sportklub vagy -vállalkozás a csapat mezén vagy molinókon közzéteszi a hirdető nevét, logóját, azaz valamilyen formában megjeleníti a szponzort.
Vajon növeli-e a sportvállalkozás adóalapját, ha például az FTC arénáját egy másik cég üzemelteti, értékesíti a stadion nevét, majd a bevételt átutalja a Fradinak? Ha ezzel a módszerrel nem lehet elkerülni az adóalap több százmillió forintos emelkedését, a terhek növekednek. Ha igen, akkor a médiacégek is tanulmányozhatják a modellt - írja a Népszabadság.
Az is kérdés, hogy a szurkolóknak árult mezek, relikviák eladásából származó bevétel is növeli-e a reklámadó alapját.