Úgynevezett mélyreható vizsgálatot indított az Európai Bizottság a Magyarországon tavaly nyáron bevezetett reklámadó ügyében - számol be az MTI.
A vizsgálat megindításával egy időben a brüsszeli testület, úgynevezett felfüggesztő rendelkezés formájában a vizsgálat lezárultáig meg is tiltotta a progresszív adókulcs alkalmazását.
A kormány már elkezte átírni a szabályt
Az uniós aggályok és a kilátásba helyezett eljárások miatt a kormány már döntött a reklámadó módosításáról, a jelenlegi sávos rendszert egykulcsos váltaná fel. Egyelőre nem tudni, hogy az új kulcs mekkora lesz - Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter legutóbb azt mondta, a kormány 5-10 százalék közötti javaslattal élhet a reklámadó mértékének módosításakor.
Az Európai Unióban jelenleg 5 százalékos a legmagasabb kulcs, az Európai Bizottság (EB) erre vonatkozóan azt mondta, az adó mértékének megfizethetőnek kell lennie, és amennyiben sávos lesz, akkor a sávok között nem lehet aránytalan különbség.
Lázár János korábban azt mondta: a jelenlegi sávos helyett egykulcsos rendszer bevezetése nem feltétlenül jelent bevételkiesést, mert bár "kevesebb lesz az adó, de többen fogják fizetni".