Az Amazon megszünteti egy rakás saját márkás termékét – erősítette meg a CNBC-nek a Wall Street Journal piaci értesülését a vállalat. A kiskereskedő piacterén számtalan külső eladó kínálja a portékáját, ám emellett vannak házi gyártású termékei is, amelyeket 45 árukategóriában sokezres nagyságrendű saját márka alatt kínál.
Az ismertebbek ezek közül a Googthreads ruházati cikkek, a Rivet bútorok, a Presto papír törlőkendők vagy az Amazon Basics szárazelemek. Matt Taddy, az Amazon saját márkákért felelős vezetője azzal magyarázta a lépést, hogy megválnak azoktól a termékektől, amelyek nem nyerték el a vásárlók tetszését. Azt nem árulták el, hogy összesen hány ilyen márkát építenek le. A Wall Street Journal úgy tudja, hogy több tucatról van szó, és a profiltisztítás után kevesebb, mint húszat tartanak meg.
Az Amazon a kereslet gyengülése miatt a ruházati és a bútormárkákat vette célkeresztbe. Ezek addig maradhatnak a kínálatban, amíg elfogynak a készletek. A lépés része a kiskereskedőnél indult jelentős költségcsökkentésnek, amelyben visszafogják a raktárbővítéseket és a 27 ezres alkalmazotti hadsereg létszámát is csökkentik
A saját márkák fontos szereplői a vállalat ellen indult kongresszusi trösztellenes eljárásnak is. Az Amazonon értékesítő vállalkozások ugyanis panaszt tettek a B2B piactér üzemeltetője ellen, mondván: lemásolja termékeiket, amelyeket saját márkanevek alatt olcsóbban kínál. Ezzel kihúzza az üzletük alól a szőnyeget. Az Amazon természetesen tagadja a vádat.
Az amerikai képviselőház illetékes bizottsága 16 hónapja nézelődik a kiskereskedő és piactér-üzemeltető házat táján. Friss hír, hogy a pénzügyi felügyelet (FTC) már augusztusban benyújthatja keresetét a bíróságon az Amazon ellen azzal a váddal, hogy visszaél piaci erőfölényével.