A Tesco megújítja pékárui kínálatát az Egyesült Királyságban lévő áruházaiban – adta hírül a The Register hírportál. Emellett majdnem harminc új terméket is piacra dobnak. Az újítást a tavaly nyári kísérletek után vezetik be, amelyek elnyerték a vásárlók tetszését.
A fogyasztók júniustól találkozhatnak az újdonságokkal, amelyeket a nagyobb áruházak The Bakery (pékség) részlegeiben találhatnak meg.
A cégvezetés azzal indokolja a friss péktermékek megújítását, hogy divatosabbá akarják tenni a Tescónak ezt a kínálatát. Azt a színvonalat célozták meg, amit a kis kézműves pékségek kínálnak, ám olcsóbban fogják árulni a pékáruk minőségére kényes fogyasztók ízlését is kielégítő termékeket.
A változtatás része, hogy az áruk csomagolására részletes tájékoztató információkat nyomtatnak. Ezekből kiderülnek azok összetevői, táplálkozási értékük, energiatartalmuk és az, hogy az adott termékből mennyi fogyasztás ajánlják a táplálkozástudománnyal foglalkozó szakemberek.
A Tesco az elmúlt években komolyan nekifeküdt friss élelmiszereket kínáló részlegei megújításának. Ennek része, hogy javítják az ezekkel kapcsolatos tájékoztatást is.
A pékáruk megújítására két évvel az előző változtatást követően szánták el magukat. Akkor a friss késztermékek felől elmozdultak a félkész áruk felé. Ennek nyomán sokan bírálták a Tescót, hogy emiatt 1800 állás kerülhet veszélybe az áruházak pékségeiben.
Újításra ösztönözhette a kiskereskedőt az is, hogy a brit vásárlók is küszködnek a szabadon elkölthető jövedelmüket felemésztő inflációval. Erre válaszul a kormány meglebegtette az árkorlátozások bevezetésének lehetőségét.
A Tesco elébe menve ennek májusban csökkentette a kenyér és a vaj árát. A legkeresettebb 80 dekás fehér kenyér a korábbi 85 penny (376 forint) helyett 75 pennybe (324 forint) kerül.