Mint köztudott, a BKV Zrt. igen nehéz gazdasági helyzetben van. Ezért társaságunk 2012-től felmondta a Generali-Providencia Biztosító Zrt.-vel kötött utas-balesetbiztosítását – mivel annak fenntartása gazdaságtalan, előnytelen, illetve fenntartását a BKV Zrt. részére jogszabályi kötelezettség nem írja elő - tudtuk meg a közlekedési cég sajtóosztályától.
Az érvényes jeggyel és bérlettel utazók azonban nem maradnak biztosítás nélkül, A BKV felelősségbiztosítása továbbra is a kár teljes összegéig fedezetet nyújt azokban az esetekben, amikor a BKV felelőssége megállapítható. Ezzel a BKV Zrt. éves szinten mintegy 50 millió Ft-os megtakarítást ér el - legalább is a vállaltnál így kalkulálnak.
Ezidáig a BKV Zrt. utasbaleset-biztosítása – a felelősségi viszonyok vizsgálata nélkül – limitált kártérítést nyújtott a jeggyel vagy bérlettel rendelkező utasok számára, amikor őket a BKV Zrt. üzemi területén (mozgólépcsőn, járművön, járműről történő le- és felszálláskor) valamilyen baleset érte. Ennek a biztosítástípusnak a felmondásával – a 2012. január 1-je után bekövetkező károk esetén – a jövőben azokban a helyzetekben nyújt fedezetet, amikor a káresetért a BKV felelős. Ezzel a BKV Zrt. éves szinten mintegy 50 millió Ft-os megtakarítást ér el.
Fontos, hogy bárkinek a hibájából is éri kár az utast, továbbra is segítséget nyújt a BKV a káresetek rendezéséhez. Ezek bekövetkeztekor az eseményt – az eddigi gyakorlatnak megfelelően – a 15 napon belül kell bejelenteni a BKV Zrt.-nél (Forgalombiztonsági és Ellenőrzési Osztály, cím: 1089 Bp., Orczy út 34., postacím:1980 Bp., Budapest 8. Pf:11, telefon:06/1/334-1964, vagy 06/1/461-6500/244-69 mellék), a Generali-Providencia Biztosító Zrt. bármely fiókjánál, illetve az Invest Bróker International Kft-nél (cím: 1089 Bp., Orczy út 34., telefon: 461-6500/244-60). |