Az Union Biztosító kutatása szerint akár banki, akár biztosítási ügyintézésről van szó, az ügyfelek egyre inkább az online felületeket részesítik előnyben. Az adatok alapján ugrásszerűen növekszik az internetes ügyintézéssel kapcsolatos oldalak népszerűsége: jövőre akár másfélszeresére is nőhet az e-megoldásokat rendszeresen használó ügyfelek száma hazánkban.
Maják Viktor, az Union Biztosító kommunikációs igazgatója a kutatással kapcsolatban elmondta: előzetesen azt várták, hogy az online biztosításokkal egy magasabb társadalmi státuszú réteget érnek el. Ezzel szemben azt tapasztalták, hogy ebből a szempontból jelentősen szűkült a társadalmi olló. Ami abból adódik, hogy az online biztosítások a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás tömeges webes kötésével nagyon elterjedtté váltak, így már nem egy szűk réteg felségterülete ez a fajta biztosításkötés. Maják Viktor kiemelte, hogy az ár és a kényelem mellett az adott online felület egyszerűsége és érthetősége is kulcsfontosságú az ügyfelek számára.
A kutatásban részt vevők hány százaléka rendelkezik az adott biztosítással? (%) |
Online kötések aránya (%) | |
KGFB | 69 | 85 |
Casco | 19 | 60 |
Utasbiztosítás | 65 | 40 |
Lakásbiztosítás | 58 | 19 |
Baleset-biztosítás | 15 | 9 |
A kutatás eredményei szerint az online biztosításkötések kapcsán a leggyakrabban előforduló termékek között az első helyen a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás áll, hiszen a kötelezővel rendelkezők 85 százaléka az interneten kötötte meg biztosítását. Ezt követi a casco (60%), valamint az utasbiztosítás (40%). A lakásbiztosítások bár nagyon elterjedtek a lakosság körében, de kisebb arányban (19%) kötik meg az online felületeken, nem is beszélve a balesetbiztosításokról (9%), hiszen azokat leggyakrabban valamilyen más termék (többnyire élet- vagy lakásbiztosítás) részeiként igényelték a megkérdezettek.
A kutatásban résztvevők a személyes tanácsadás jelentőségét hangsúlyozták a szó szoros értelmében vett öngondoskodási célú élet- és egészségbiztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatban. Maják Viktor kiemelte: a megkérdezettek érve az volt, hogy ezek a típusú biztosítások személyes dolgok, amelyet nem egy évre, hanem húsz-harminc évre kötnek.
A nem-életbiztosítások terén az online ügyintézés népszerűsége nem csupán a biztosításkötések esetében jelentős, hanem azokban az esetekben is, amikor már meglévő biztosítással kapcsolatos ügyintézésről van szó. A kutatás érdekes eredménye, hogy a megkérdezettek teljesen elfogadhatónak találják, és nagyon nyitottan reagáltak a biztosítótársaságok Facebookon való jelenlétére, és azt is elképzelhetőnek tartják, hogy egy biztosítót akár ismerőseik közé is felvegyenek.