A magyarországi Generali Csoport (Generali Biztosító, Genertel, EUB) 60,2 milliárd forintos korrigált díjbevétele az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,8 százalékkal növekedett, ezzel piaci részesedése stabilan 17,1 százalékos.
A teljes díjbevételi rangsorban a társaságcsoport 61,64 milliárd forintról 63,23 milliárdra tornázta fel díjbevételét, ez az 1,25 százalékos piaci bővülésnél jelentősebb, 2,6 százalélékos növekedést takar. A piaci súly tekintetében a teljes díjbevétel alapján a Generali Csoport piaci részesedése 13,35 százalékról 13,57 százalékra nőtt.
A díjbevétel tekintetében a legkomolyabb előrelépést az „anyahajó”, a Generali Biztosító hozta, amely a tavalyinál 1,7 milliárd forinttal több, 59,91 milliárd forint díjbevételt realizált. A „direktbiztosító” díjbevétele és piaci részesedése is visszaesett, ugyanakkor az EUB díjbevétele átlépte az 1 milliárd forintot – más kérdés, hogy az aprók versenyében ez is részarány-csökkenést okozott.
Az életbiztosítások piacán korrigált díjbevétel alapján a Generali Csoport a másfél százalékos piaci átlag felett, 2,1 százalékkal növelte bevételét. A nem-élet terület 1,7 százalékkal emelkedett a biztosítócsoportnál. Ezen belül a nem-gépjárműbiztosításokból származó bevételek 2,3 százalékkal növekedtek, a KGFB 1,5 százalékkal emelkedett, míg a casco lényegében nem változott.
Az idei tervünk, hogy növeljük díjbevételünket, és még eredményesebben működve megőrizzük stabil piaci részesedésünket. Ennek érdekében az egyszeri hatásoktól és az éles árversenytől mentes üzletpolitikát folytatunk - mondta Erdős Mihály, a Generali Biztosító elnök-vezérigazgatója.