Már csaknem minden utas hazaérkezett a Best Reisen utazási iroda károsultjai közül. A QBE biztosítóhoz eddig 480 kárbejelentés érkezett azoktól, akik már nem tudtak elutazni, és még mintegy 250 bejelentésre számítanak - mondta el Dénes Attila, a QBE Magyarországi Fióktelepének vezérigazgatója hétfőn az MTI-nek.
A végső összesítés szerint mintegy 780 utas maradt külföldön, miután a Best Reisen augusztus 16-án felfüggesztette utazásszervezői tevékenységét, közülük több mint 700 már hazaérkezett - közölte a vezérigazgató. Hozzátette: azok vannak még kint, akik hosszabb nyaralásra fizettek be, illetve az egyéni utazók, de ezek a visszautak minden esetben rendben vannak, gond nélkül haza tudnak majd jönni az utasok.
Azoknak is segítenek, akik mégis utaznának
A biztosítóhoz eddig mintegy 480 kárbejelentés érkezett azoktól, akik már nem tudtak elutazni, ez körülbelül 1300 embert érint. A QBE még mintegy 250 kárbejelentésre számít - mondta el Dénes Attila.
A vezérigazgató kitért arra is: a biztosító próbál segíteni azoknak, akik mégis szeretnének elutazni. A QBE eddig három utazási irodával - az Ibusszal, a Neckermannal és a Taurus Reisennel - állapodott meg. Ezek kínálatából választhatnak a Best Reisen pórul járt utasai, az irodák pedig közvetlenül a biztosítóval számolnak majd el.
Azt jelenleg még nem lehet pontosan tudni, hogy végül hányan választanak utazást, hányan nyújtanak majd be kártérítési igényt a biztosítóhoz, illetve hányan vannak, akik bankkártyával fizettek, így közvetlenül a bankjukhoz fordulhatnak - hangsúlyozta Dénes Attila.
A kárigények feldolgozása folyamatban van, várhatóan szeptemberben megkezdődhetnek a kifizetések - közölte a vezérigazgató.