A magyarországi Generali Csoport (beleszámítva a Generali Biztosítót, szlovákiai fióktelep nélkül a Genertelt és az Európai Utazási Biztosítót) 87,9 milliárd forintos korrigált díjbevételt ért el, ami az előző év azonos időszakához viszonyítva 2,4 százalékos növekedést jelent. A biztosítási csoport piaci részaránya a korrigált díjbevétel alapján 17,1 százalékos, mellyel a közlemény szerint a társaság megőrizte piacvezető pozícióját.
Nem ment az egyszeri díjas
A vállalatcsoport tagjai közül a Generali Biztosító piaci részesedése 16,1 százalék, az Európai Utazási Biztosítóé változatlanul 0,4 százalék, míg a Genertelé 0,6 százalék az idei év első kilenc hónapjának eredményei alapján – a korrigált díjbevétel alapjn figyelembe vett listán. A teljes díjbevétel tekintetében a három biztosító 14,38 százalékos piaci részesedést mondhat magáénak, amely bár 6 bázisponttal magasabb, mint a június végi szint, ám elmarad az egy évvel ezelőtt mért 14,44 százalékos szinttől. A visszaesés egyrészt az anyacég piaci súlyának szerény visszaesésének köszönhető – ez viszont annak, hogy az életbiztosítási szegmensben a biztosító gyengébben teljesít az egyszeri díjas biztosításokban. Ezt igazolja, hogy a nem életbiztosítási területen a Generali díjbevétele egy év alatt a piaci 4 százalékos fejlődésnél szerényebb mértékben ugyan, de 55,6 milliárd forintról 57 milliárdra nőtt, míg az életbiztosításokból származó korrigált díjbevétel 2,8 százalékkal növekedett, amellyel a piaci átlag felett teljesített a társaság.
A Genertel sok kgfb-t vesztett
A visszaesés épp ezért a Genertelhez köthető, amelynek teljes piaci részaránya a tavaly szeptemberi 0,53 százalékról 0,47 százalékra csökkent. Ezen belül a Genertelnek leginkább a kgfb-biztosítási díjbevétele esett vissza (részben persze tudatosan) – 1,96 milliárd forintról 1,57 milliárdra – amelynek köszönhetően hiába nőttek az anyavállalat kgfb-bevételei a 8,3 százalékos piaci átlag felett, 10,8 százalékkal növekedtek, a cégcsoport szintű bővülés csak 2,3 százalék lett.