Ez az utolsó év vége, amikor napilapokban jelennek meg a kgfb-díjak, nem mintha eddig az autósok ez alapján döntöttek volna, az elmúlt évek tapasztalata szerint ezeket a bonyolult táblázatokat csak a PSZÁF vizsgálja át tüzetesen.
Általánosságban elmondható, hogy a biztosítók megint az új ügyfeleket díjazzák, vagyis sok autós akkor jár jól, ha egyszerűen újraköti a szerződését a már meglévő biztosítójánál - tavaly az autósok harmada járt el így. Idén is lesznek olyan szegmensek, ahol vélhetően csökkenni fog a díj, de általánosságban valószínűleg csak pár száz forinttal találnak majd kedvezőbb ajánlatot az autósok, legalább is a többség, ami miatt nem biztos, hogy megéri az újrakötéssel járó macera - vélik az alkuszok.
Az idei kötelező kampányban az lehet a győztes, aki olyan mértékben árazza be a kötelezőjét, hogy azzal képes legyen megtartani vagy megszerezni az ügyfelet. Mindezt úgy, hogy ez ne legyen számára veszteséges, és azt követően eltalálja, hogy milyen személyre szabott ajánlat kell számukra és azt hatékonyan, kis költségráfordítással folyamatosan kínálni is tudja – összegezte a várakozásait dr. Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője.
Főként a kötelező mellett más biztosítással nem rendelkezők számára kiváló lehetőség a kampány arra, hogy olcsón további biztosításhoz juthassanak. Egyre több biztosító kínál a nála kötött kötelező biztosítás mellé máskor nem elérhető kedvezménnyel kiegészítő biztosítást, teljes vagy minicascót, illetve más fedezetet nyújtó szolgáltatást - vélik a kötelező.hu online alkusz szakértői.
Az mindenesetre biztos, hogy az autósoknak mindenképp megéri valamelyik online alkuszcég oldalán kalkulációt készítenie, hiszen ez csak pár perces művelet, és hamar kiderül, megéri-e nekünk a váltás vagy sem. Az alkuszok előzetes szakvéleménye szerint az autósok nem számíthatnak csodára, de az előző kampányok tanulsága éppen az, hogy a díjak az előzetes prognózisokhoz képest minden csökkentek.
Mire számíthatunk a biztosítónktól?
A PBA szerint a tavalyi nem túl sikeres kampány után év közben kgfb-ben nyertes volt az Aegon, és ráadásul magasabb átlagdíjon szerzett ügyfeleket. Kockázat arányos díjon várható a díjszintjük és, hogy különböző akciókkal, szolgáltatásokkal próbálják megtartani az ügyfeleiket.
Az Allianz nem fogn változtatni a díjpolitikáján, de egy-egy szegmensben lehetnek nagyon kedvező díjaik. Casco együttkötésekkel már kedvező díjaik vannak. Nagyon erős márka a gépjármű piacon, ezért a PBA nem számít arra, hogy pár száz forintért elhagyják őket az ügyfelek. A kötelező.hu szerint az idén jelentős szervezeti költségcsökkentéseket hajtott végre az Allianz, hatékonyabb struktúrával a háta mögött az idén ismét merészebb árazást alkalmazhat - bár tavaly nagyon óvatosak voltak. Ügyfélállományuk jelentős.
A PBA szerint a Generalinál nem fognak változtatni díjpolitikájukon, azon ügyfelek megtartásában lehetnek sikeresek, akik az ár-érték arányt helyezik előtérbe. Casco együttkötésekkel és kiegészítő termékkel sikeresek lehetnek idén is.
A csoporthoz tartozó Genertel kis korábbi megingása után tavaly ismét a legtöbb ügyfelet szerző biztosítók körébe került. Az egyik olyan biztosító volt, amelyik az ügyfélszerzésben komolyan épített a kiegészítő termékek által nyújtott előnyökre is. A direktbiztosító ezt a sikeresnek bizonyult stratégiáját vélhetően az idei évben is folytatni fogja - vélik a kötelező.hu szakértői.
A kampány után évközben a Cascoval is nyert az Uniqa. Különböző kedvezményekkel igyekeznek megtartani az ügyfeleiket. Nem hiszem, hogy most a kampányban lejjebb mennének árban - véli a PBA.
A Posta Biztosítónál kicsi a valószínűsége annak, hogy még tovább csökkentik a díjaikat és ezáltal szerezzenek több ügyfelet.
A jelenleg egyetlen kötelezőt hirdető biztosító egyesület, a KÖBE kedvező díjaival évek óta sikeresen folytatja csendes építkezését- írja a kötelező.hu. Az általa megcélzott szegmens az idén is kedvező díjakat, valamint a tavalyi defektbiztosítás mintájára ismét új, innovatív kiegészítő biztosítások piacra dobását remélheti tőle.
A K&H két egymást követő évben is az élbolyban végzett az új ügyfelek számát tekintve, és bár tavaly már sok ügyfél pártolt el tőle, valószínűleg folytatni fogja a portfólió-tisztítást. Eközben főként a kedvező kártörténeti múlttal rendelkező autósok közül számíthatnak rá, hogy idén is vonzó ajánlatot kapnak ettől a biztosítótól.
Az MKB és a Signal is okozhatnak ugyan meglepetést, de eddigi szereplésük alapján várhatóan továbbra sem fogják alapvetően megmozgatni a piacot. Ugyanez vonatkozhat az Unionra is, amely korábban sem tekintette kiemelt célterületnek a kgfb-t, legfeljebb kis, speciális szegmensekre (pl. segédmotor-kerékpárok) fókuszált.
Aki az év meglepetése lehet
A Wáberer (korábban: Wabard) a közelmúltban nem csupán nevet, hanem stratégiát is váltott, a megújult cég az idén a kgfb-versenyben is könnyen kirukkolhat olyan, rá korábban nem jellemző termékkel, ami kisebb-nagyobb mértékben megmozgathatja a piacot.