Malév-csőd: a K&H is segít a pórul járt utasoknak
A Malév leállása, járatainak váratlan törlése miatt ismét kiemelt beszédtéma lett az utazásokhoz kapcsolódó biztosítások kérdése. Egy repülőút meghiúsulása mind a külföldre induló, mind a hazatérni szándékozó utasokat kellemetlenül érinti. Amennyiben valaki rendelkezik utasbiztosítással, az ilyenkor felmerülő gondok megoldásában is segítséget kaphat.
Méltányosságot gyakorolhatnak a biztosítók
A nemzeti légitársaság leállása miatt sok magyar állampolgár rekedt külföldön. Abban az esetben, ha utazásuk előtt gondoskodtak utasbiztosításról, továbbra is élvezhetik annak előnyeit, hiszen akiknek időközben utazási biztosítása lejárt, de nem tudnak hazatérni a kialakult helyzet miatt, a biztosítótársaságuk méltányosságból engedélyezheti a biztosítás meghosszabbítását a rendkívüli körülményekre való tekintettel.
A meghosszabbított biztosítási időtartammal azok is élhetnek, akiknek K&H biztostárs éves bérlet vagy K&H bankkártyához kapcsolódó biztosítás jelent védelmet. Mivel ezen utasbiztosítások kockázatviselése egy teljes évre szól, de utazásonként legfeljebb 30 napra, ezért arra kell figyelnie a biztosítottnak, hogy az éves periódus és azon belül a 30 napos utazásonkénti fedezeti időszak mikor jár le. Minden esetben fontos tudni, hogy az ügyfélnek igazolnia kell, valóban a légitársaság leállása miatt nem tudott hazautazni.
Így segít a K&H

Azoknak az utasoknak, akik a váratlan járattörlések miatt el sem tudtak utazni Budapestről, és az egyszeri útra szóló K&H biztostárs utasbiztosításuk kockázatviselésének kezdete 2012. február 3-6 közé esett, de érvényesen, azaz a kockázatviselés kezdete előtt nem tudták felmondani az utasbiztosítást, a K&H Biztosító utólagosan visszatéríti a fel nem használt biztosítás díját.
Az utasbiztosításai meghosszabbítását jelentette be korábban a Posta Biztosító is, hogy segítse a Malév-csőd miatt rosszul járt ügyfeleit.