Az autósok zöme már a november felmondással egy időben intézkedett új szerződése megkötéséről. Mégis, az előző évek tapasztalatai alapján körülbelül 70-75 ezren lehetnek olyanok, akik erre csak decemberben kerítenek sort. Többségük vélhetően úgy döntött korábban, hogy nem alkuszi közreműködéssel, hanem önállóan vált biztosítót, ilyenkor a régi szerződés felmondása értelemszerűen nem esik egybe az új megkötésével. Aki azonban az új szerződés megkötését elmulasztja, már január elsejétől fedezet nélkül marad, és azon túl, hogy súlyos kárkockázatot vállal, a normál díj többszörösét lesz majd kénytelen utólag megfizetni a fedezetlenségi díjra vonatkozó szabályok szerint.
Ugyanígy járhat az is, aki intézkedett ugyan az új szerződéséről, ám az aláírt megbízásáról mostanáig nem kapott visszajelzést alkuszától. Ilyenkor egy telefon is elegendő ahhoz, hogy megbizonyosodjék arról, valóban eljutott-e a megbízása a teljesülésig. Az első díjrészlet befizetésének esedékessége január elseje. Még a december legvégén megkötött biztosítások díjbekérőjének is meg kell érkeznie január első felében az adott biztosítótól. A díjfizetésre az ügyfeleknek az esedékességtől számított maximum 60. napig van lehetősége. A 60. nap elteltével a biztosítóknak díjnemfizetés miatt törölniük kell a szerződést, nem érdemes tehát halogatni az első díj rendezését.
További problémákat okozhat az elsőként kiszámlázott díjösszeg nagysága. Ez ugyanis több ok miatt is eltérhet a kikalkulált értéktől:
-Baleseti adó – Ne felejtsük, a kiszámlázott díj alapesetben 30 százalékkal magasabb lesz, mint a kalkulált, hiszen a biztosítók az első díjrészlettel együtt kötelesek kiszámlázni a törvény által előírt baleseti adót is. Különösen beszedési megbízás esetén okozhat problémát, ha a megadott limitet az ügyfél nem az adóval növelt összeggel kalkulálta, mivel így a megbízás nem tud teljesülni, ami a szerződés törlését is eredményezheti.
-Kártörténeti nyilvántartás – A hatályos jogszabályok értelmében idéntől az autós kártörténetéről már csak a központi kárnyilvántartó rendszerből tájékozódhat a biztosító. Sem papíralapon, sem az előző biztosítótól nem kérhet közvetlenül információt. A rendszerben viszont százezernyi autós azonosító adatai hiányosak vagy nem egyeznek a lakcímkártyán szereplő adatokkal, így a kártörténet automatikusan nem lesz elérhető. Ennek híján viszont a biztosítónak az autóst A0 kategóriába kell visszasorolni. A probléma orvoslásáig a biztosító az ehhez tartozó magasabb összeggel kénytelen kalkulálni.
-Időközben bekövetkező baleset – Amennyiben az autós december végéig kárt okoz, az szintén befolyásolja az új bonus-malus besorolást. Alapesetben a kalkulálthoz képest két kategóriával esik vissza a besorolás, ami érezhető díjemelkedéssel jár.