Mivel volt gondja az MNB-nek?
A bírság indoka számos olyan hiányosság, amelyet szeptember 30-ig kell pótolnia a biztosítónak. Az elvégzendő feladatokat a Windisch László MNB-alelnök által aláírt határozat sorolja fel: így például zrt.-nek biztosítania kell azt, hogy az életbiztosítási szerződések kockázatviselésének kezdete ne térjen el a jogszabályban foglaltaktól.
További kötelezés, hogy az ügyféltájékoztatási kötelezettségeit mindig tartsa be a társaság. Így az életbiztosítási szerződés létrejöttéről mindig a jogszabályi határidőben tájékoztassa az ügyfeleit. Ebben szerepeljen az ügyfelet megillető felmondási jog is.
Az értékesítési rendszerét úgy kell kialakítania a GRAWE-nak, hogy a nevében eljáró biztosításközvetítők a szerződés megkötése előtt a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelően adjanak tájékoztatást a biztosítóról és a biztosításközvetítői minőségükről. A közvetítők a jogszabály szerinti igényfelmérést, azt, hogy milyen életbiztosítási termékre van szüksége a jövőbeni ügyfélnek, minden esetben végezzék el.
A panaszkezeléssel is gond volt
Felügyeleti előírás az is, hogy az ügyfeleknek szánt termékismertetőt mindenkor a jogszabályban meghatározott tartalommal küldje meg a biztosító.
A panaszkezelését pedig úgy alakítsa ki, hogy képes legyen minden írásbeli panasz megválaszolására a jogszabályi határidők betartásával, valamint a vitarendezési fórumokról is tájékoztatassa levelében az ügyfeleit.
Végül a biztosító köteles az ügyfelektől hozzá telefonon érkező - a biztosító magatartásárára, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó - kifogásokat minden esetben panaszként kezelni - közölte az MNB.
A két bírságot a határozat jogerőre emelkedésétől számított 30 napon belül kell megfizetnie a biztosítónak.