Az elmúlt évben 10 százalékkal több, összesen 23 261 alkalommal fordultak kérdéseikkel, panaszaikkal a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) fogyasztóvédelmi és információs feladatokat ellátó ügyfélszolgálatához.
A top-téma továbbra is a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítássatban (kgfb) érdeklődik a lakosság, ezen belül is a fedezetlenségi díjjal, a bonus-malus rendszerrel, illetve az aktuális fedezetekkel kapcsolatos ügyekben történik a legtöbb megkeresés. A többi biztosítási üzletágat érintő kérdések száma ennél kevesebb.
A legtöbben továbbra is telefonon érdeklődtek, a 19 678 hívás – ha arányosan lenne elosztva – napi átlagosan 100 hívást jelentene, ehhez képest napi 11 levél-re kell válaszolniuk az ügyfélszolgálaton, s ennél is kevesebb – napi átlagban 6-7 fő, az aki személyesen keresi fel a Mabiszt.