Egy vizsgálatból kiderült, hogy Magyarország a legjobb a régióban, legalábbis, ami a kötelezőt illeti. Miközben a régióban csaknem minden tizedik autó kötelező nélkül közlekedik, aközben nálunk alig van autó nélküle. Részletek >> |
2013. november 2-án teszik közzé a biztosítók a 2014. január 1-jétől érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása (kgfb) díjaikat. A biztosítók által is ellenőrzött és elfogadott díjakat hitelesen tartalmazó MABISZ Díjnavigátor jövő héttől működik „élesben”.
A jogszabályok szerint azoknak a biztosítóknak, amelyek jövő január 1-től módosítani kívánják díjaikat, legkésőbb szombatig, 2013. november 2-áig kell közzétenniük a 2014. január 1-jétől érvényes kgfb-tarifáikat.
A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) arra hívja fel a figyelmet, hogy azoknak az autósoknak, akik a biztosítóváltás mellett döntenek, nem célszerű elkapkodniuk a döntést: a jelenlegi kötelező biztosításuk felmondásának határideje december elseje.
Minden ötödik esetben számítanak újrakötésre
Az idei kampányban is a biztosítók által is hitelesített kalkulátor, a MABISZ által üzemeltetett Díjnavigátor szolgáltat a biztosítók által ellenőrzött és jóváhagyott, valóban hiteles tarifákat. Az immár negyedik éve működő díj-összehasonlító eszköz a jövő hét második felében válik majd elérhetővé, így minden autós időben ellenőrizheti a jövő évtől esedékes díját.
Számos piaci szereplő adott előrejelzést arról, hogy az új díjtarifák az ügyfelek számára a díjak emelkedését vagy csökkenését hozzák-e magukkal. Mind piaci szinten, mind pedig az egyes autósok számára azonban lehetetlen előre jelezni a változást.
A MABISZ adatai szerint az összes gépjármű kétharmada még január elsejei évfordulós kgfb-vel rendelkezik: a segédmotor-kerékpárokat nem számítva 4 millió 21 ezer jármű közül 2 millió 652 ezer tartozik ebbe a körbe. A magánszemélyek tulajdonában álló személyautók között még magasabb, 69 százalékos ez az arány: a 2,5 millióból 1 millió 780 ezer személygépkocsit érinthet az idei kampány. Ennek ellenére az idei évben is arra számíthatunk, hogy az autósok túlnyomó többsége – mintegy 75-80 százaléka – nem él a változtatás lehetőségével és fenntartja korábbi kgfb-szerződését.