A közeljövőben fontos változások elé néznek a magyarországi vállalkozások, ugyanis 2020. július 1-től minden kibocsájtott számlán kötelező lesz feltüntetni a vevő adószámát is. Ez a partner vállalkozásának egyértelmű beazonosíthatóságát teszi lehetővé az állami szervek számára, ugyanis a legújabb jogszabályi változások következtében 2020. július 1-jétől minden belföldi vállalkozás részére kibocsátott számlát el kell küldeni a NAV-nak, illetve rögzíteni kell azt a NAV Online Számla rendszerében. Erre azért van szükség, mert a NAV csak akkor képes kiaknázni az online adatszolgáltatás lehetőségeit, ha mind a vevők mind az eladók személye egyértelműen beazonosítható.
Ingyenes cégkereső
Az egyik legegyszerűbb megoldás, ha egy ingyenes cégkeresőben egyenként kikeresi az Ön számára fontos vállalkozások adószámát. Ha megtalálta a keresett cég adószámát, akkor csak annyi a teendője, hogy az adószámot kimásolja. Ez ugyan ingyenes, de a cégek manuális felkutatása sok időt vehet igénybe.
Adathozzáfuttatás
Biztos, hogy naprakész vevői adatokkal dolgozik? Mikor frissítette utoljára adatbázisát? Ha elkerülné az esetleges NAV bírságot, és megbizonyosodna, hogy céges adatbázisai csak friss vevői adatokat tartalmaznak, úgy kérjen adathozzáfuttatást, vagy adatbázis tisztítást az önnek szimpatikus céginformáció szolgáltatóktól.
A módszer pofonegyszerű, hiszen elég egy Excel tábla a legfontosabb - vagy akár az összes- vevői adataival és a választott szolgáltató hozzáfuttatja az Ön által kért információkat (pl. a cégek adószámát) a táblázathoz. A módszer egyszerű, de nagyszerű, hiszen ezzel felülvizsgálhatja adatbázisát, megszüntetheti a duplikációkat, valamint világossá válhatnak az eljárás alatt lévő cégek is.
Számlázóprogramok használata
A piacon jelenleg fellelhető számlázóprogramokat már rengeteg vállalkozás használja, hiszen az automatikus folyamatoknak és a felhasználóbarát felületeknek köszönhetően a számlázás folyamata gyors és problémamentessé vált. Számlázóprogramok használata - amelyek már összeköttetésben vannak céginformációs rendszerekkel - az egyik legegyszerűbb megoldás lehet, ha az elmulasztott adatszolgáltatás miatt Ön is tart a bírságtól. Amennyiben rendelkezik online számlázó programmal, abban az esetben is regisztrálnia kell a NAV Online Számla oldalára, amelyet pár kattintással össze kell kötnie az Ön által használt számlázóprogrammal. Ettől kezdve az adatszolgáltatás folyamata automatizált lesz, mivel a számlázóprogram automatikusan küldi az adatszolgáltatásra kötelezett számla típusokat a NAV rendszerébe. (Amennyiben Ön nem rendelkezik számlázóprogrammal hanem számlatömbből számlázik, abban az esetben is regisztrálnia kell a NAV oldalára, ahol manuálisan kell rögzítenie a számlákat.)
A profi megoldás - a webservice
A Webservice megoldással egyszerűsítheti az információ gyűjtést, optimalizálhatja a szervezet munkáját egyedi információ áramlással és javíthatja a belső folyamatokat minőségi, frissített adatokkal.
Ha szeretne a saját igényeire szabott információgyűjtést, naprakész CRM, ERP rendszereket, amelyek megkönnyítik a vállalati döntéshozatalt, akkor vegye igénybe a céginformációs- és adatszolgáltatók webservice megoldásait.
Amennyiben szeretne bővebben tájékozódni lehetőségeiről, a Bisnode készséggel áll rendelkezésére.
A Bisnode Csoportról
A Bisnode online marketing, kockázatkezelési és üzleti információs megoldások széles palettáját kínálja, mely lehetővé teszi az okos döntéseket. A Bisnode döntéshozatali megoldásai segítenek az adatok elemzésében, a célcsoport meghatározásban, a kockázati értékelésben, és a partnerkapcsolatok menedzselésében. Az 1989-ben alapított Bisnode-nak 18 európai országban, több mint 2100 alkalmazottja van. A Bisnode Csoport a Dun &Bradstreet globális hálózatának partnere, így gyakorlatilag a világ összes országából szolgáltat döntéstámogató megoldásokat.
A cégcsoport bizonyítottan működő, előrejelző cégminősítése elősegíti a cégek biztonságos üzletmenetét, stabil növekedését, ugyanis ma már minden üzleti döntés alapja egy a partnerek megbízhatóságát előrejelző kockázatossági mutatószám, mely segítségével többek között mérlegelhető a szállító kockázata, meghatározható az utólagos fizetés engedélyezése, valamint már a kapcsolatfelvétel előtt biztosítható, hogy csak a megfelelő partnerekre fordítsák a cégek energiájukat és erőforrásaikat.
A Bisnode Csoport évek óta működő PartnerPayment (fizetési tapasztalat) programjából egyedülálló módon értesülhetnek a vállalkozások partnereik számlafizetési szokásairól. Megtudhatják, hogy az adott cég általában mekkora határidővel és milyen késéssel egyenlíti ki tartozásait, ami hasznos és gyakorlatilag felbecsülhetetlen információ egy okos döntés meghozatalában.