A magyar lakosság 71 százaléka, a tavalyinál 4 százalékkal többen választanának vásárláskor olyan termékeket, amelyek csomagolása környezetbarát, ha ezért nem kell többet fizetni. Ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy a lakosság környezetvédelmi tudatosságának erősödése és ismereteinek bővülése ellenére a vásárlási döntéseknél még mindig az utolsó helyen állnak a környezetvédelmi szempontok.
Íz és minőség a lényeg
A folyékony élelmiszerek, a tej és a gyümölcslé vásárlása során a megkérdezettek számára a legfontosabb szempont továbbra is a termék íze és minősége, a hosszú eltarthatóság és az ár. Csak a lista végén szerepel, hogy az adott áru csomagolása újrahasznosítható vagy környezetbarát-e.
A GfK Piackutató Intézet a csomagolóanyag-gyártó Tetra Pak megbízásából az idén is elkészítette azt az ezer fős reprezentatív kutatást, amely azt vizsgálja, hogy a magyar fogyasztók a vásárlási döntéseknél milyen mértékben veszik figyelembe a termékek csomagolásának környezetvédelmi jellemzőit - közölte a Tetra Pak az MTI-vel hétfőn.
FSC: tudod mit jelent?
A felmérés szerint nőtt az egyik legfontosabb környezetvédelmi jelzés, az FSC védjegy ismertsége. A megkérdezettek 17,4 százaléka, a tavalyinál 2 százalékkal többen találkoztak már ezzel az emblémával. Azt csak 13,8 százalékuk tudja, a védjegy azt jelöli, hogy a tejes és gyümölcsleves kartondobozok alapanyagául szolgáló fa felelős erdőgazdálkodásból származik. Ez az arány azonban 5 százalékos bővülés az előző évi kutatás óta.
A Tetra Pak által gyártott italos kartondobozok 75 százaléka papír, ezért kiemelten fontos, hogy az alapanyag ellenőrzött, felelős erdőgazdaságokból származzon. Magyarországon tavaly 90 millió FSC tanúsítást viselő Tetra Pak kartondoboz került forgalomba. A környezetvédelmi jelzés a töltő vállalatok és a fogyasztók esetében sem növeli a termékek árát - idézi a közlemény Posztós Zsuzsannát, a Tetra Pak Hungária Zrt. marketing vezetőjét.