Áthárítja ügyfeleire az e-útdíj fizetéséből adódó extraköltségeit a Waberer's. Erről ügyfeleit már levélben értesítette - értesült az Index. Az extraköltséget a magyarországi felrakó- és lerakópont és az országhatár közötti távolságok kalkulációját követően tudják pontosan meghatározni, tranzitfuvarok esetén a két határátlépési pont közötti távolságot veszik figyelembe. Azt már korábban közölték: évente 4 milliárd forint többletkiadást hoz a cégnek az e-útdíj bevezetése.
Hiába a megállapodás
Pedig június elején a fuvarozók versenyképességének javításáért a kormány az e-útdíj kompenzációjára megállapodást kötött néhány fuvarozóval. A megállapodást Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter írta alá, a fuvarozókat Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete ügyvezető főtitkára, Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete elnöke, valamint Wáberer György, a Waberer's International Zrt. elnök-vezérigazgatója és a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum elnöke képviselte. A megállapodás célja az volt, hogy a fuvarozók versenyképesek maradjanak.
1 millió forint per jármű Ahogyan a Privátbankár is megírta, járművenként 1 millió forintos hitelt lehet felvenni egy évre, a keret bármikor visszatölthető. |
A megállapodás része egy az e-útdíj fizetés finanszírozhatóságát lehetővé tevő, államilag támogatott forgóeszközhitel is - közölte akkor a Nemzetgazdasági Minisztérium. A megállapodás két további kedvezményt is ad a fuvarozóknak: csökken a légrugós gépjárművek és pótkocsik után fizetendő gépjárműadó, és az e-útdíj 7,5 százaléka levonható lesz a helyi iparűzési adóból.
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete már korábban - igaz még a kompenzáció bejelentése előtt - jelezte, az elektronikus útdíj olyan többletterhet jelent a hazai belföldi fuvarozóknak, amelynek részbeni áthárítása a megrendelőkre nem kerülhető el. A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság pedig arra figyelmeztetett: ha július 1-jén elindítják a rendszert, káosz jöhet.
Július 1-től él az útdíjat az autópályákon, az autóutakon és a főutakon, a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárművek után kell majd fizetni.