Az ügyvezető igazgató ismertetése szerint Magyarország jelenlegi legnagyobb beruházására 900 millió eurót költenek, az invesztíció révén 2100 új munkahelyet teremtenek. A gyártás jövőre indul. A kivitelezést tavaly kezdték, s az építkezés ez évben be is fejeződik. Ezzel párhuzamosan a gépek beszerelése is megkezdődött már a karosszériaüzemben, ahol 620 robotot állítanak munkába.
Az új gyárban a járműgyártás minden munkafázisát egy helyen végzik. Ennek megfelelően présüzemet, karosszériagyártó-csarnokot, lakkozót és összeszerelő üzemet létesítenek. A csarnokok alapterülete összességében eléri a 250 ezer négyzetmétert. A jelenlegi motorgyárban 400 ezer négyzetméteren folyik a gyártó és fejlesztő tevékenység. A beruházás nyomán az Audi teljes területe megkétszereződik, 3,9 millió négyzetméterre bővül a jelenlegi kétmillió négyzetméterről.
Az ügyvezető igazgató közölte: a gyár indulását követően 17 hónapon belül négy új modell gyártását kell elérniük. Elsőként az Audi A3 limuzint fogják készíteni az új győri járműgyárban. A bejáráson egyebek között elhangzott: a présüzemben a konszern legmodernebb présgépe dolgozik majd, a gép saját súlya 5000 tonna. Jelenleg 1500 építőmunkás dolgozik a beruházáson, ez a létszám 2200-ra emelkedik a gépek beszerelésének, a berendezések elhelyezésének intenzív időszakában.
Az Audi győri letelepedése óta 4,7 milliárd eurót invesztált a győri leányvállalatba. Ulrich Minke szólt arról, hogy az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára, tavaly 1,9 millió motort állítottak elő a vállalatnál, s közel 40 ezer járművet szereltek össze. A győri Audi árbevétele 5,6 milliárd euró volt az elmúlt évben, 17,2 százalékkal több mint 2010-ben.