A HWSW piaci forrásokra hivatkozva azt írja: az üzlethálózat nem lesz virtuális mobilszolgáltató, az üzleti modell a 2009-ben piacra lépett Postafonhoz hasonlítható, vagyis egyedi, kizárólag a Lidl számára kialakított tarifák lesznek elérhetők a kínálatban, az ügyfél pedig valójában nem az üzlethálózattal szerződik vásárláskor, hanem a mobilszolgáltatóval. A Lidl a lapnak nem erősítette meg hivatalosan az értesüléseket, és arról sem nyilatkozott, hogy melyik szolgáltatóval egyezett meg.
A Lidl saját márkás mobilszolgáltatása várhatóan elsősorban hangszolgáltatást tartalmaz, méghozzá kizárólag feltöltőkártyás konstrukcióban. A többféle tarifacsomagban elérhető ajánlatokról nem derült ki egyelőre további részlet, valamint a cég stratégiai tervei sem ismertek. Az alapvetően telített magyar mobilhang-piacon a cégnek kevés mozgástere maradt az új ügyfélkör felépítésére, a Lidl ezért - amennyiben kellően vonzó ajánlatokat kínál ügyfeleinek - csak a már piacon lévő szolgáltatóktól csábíthat el ügyfeleket.
A hálózat Németországban már forgalmaz saját márkanevű mobilszolgáltatást Lidl Mobile néven, a Telefónica (O2) viszonteladói partnereként. A Lidl mobilszolgáltatásának neve a HWSW szerint Magyarországon Blue Mobile lesz.
Nem az első fecske
Novemberben jegyezte be a cégbíróság a Tesco és a Vodafone közös mobilszolgáltató cégét, a Tesco MBL Távközlési Zrt.-t 100 millió forintos alaptőkével. A korábbi hírek szerint Tesco Mobile néven fut majd a szolgáltatás, amelyet a Tesco áruházakban forgalmaznak. Az új cég virtuális mobilszolgáltató lesz, azaz olyan társaság, amely mobilszolgáltatásokat kínál, de nincs saját hálózati infrastruktúrája, így saját frekvenciája sem.