A fővárosi buszokon november 16-ától minden járaton, minden sofőrnek kötelező lesz jegyet árusítania, és igény szerint számlát is adni. A szakszervezetek az elsőajtós felszállás után emiatt tiltakoznak.
A bevételt sofőröknek a zsebükben kell majd tárolni, kassza ugyanis egyelőre nincs, leghamarabb jövő márciusban lesz - írja a Közösségi Közlekedési Dolgozók Szakszervezete (KKDSZ) közleményben. Szakszervezeti nyomásra a Budapesti Közlekedési Központ illetékesei ígéretet tettek arra is, hogy hamarosan pontosan összehangolják a menetrendek betartására, a biztonságos utasszállításra, illetve a pénztárosi feladatok egyidejű ellátására vonatkozó utasításokat. Nem zárkóztak el attól sem, hogy a pénztárosi pluszmunkáért némi plusz pénzt is kaphassanak majd a sofőrök - közölték.
Mi a sofőr dolga?
A KKDSZ az első között jelezte a BKK és a BKV vezetőinek a problémát, s munkaügyi vitát kezdeményezett a témában. A szakszervezet elvárja a BKK-tól, hogy egyértelműen határozza meg, mi a járművezető legfontosabb feladata: a jegyárusítás, a biztonságos utas szállítás, vagy a menetrend betartása.
Nem elég azonban csak felállítani a prioritásokat, pontosan körül kell írni a feladatokat, s egyértelmű, hivatalos és szabályos utasítást kell készíteni a járművezetők számára. A pluszfeladatokért plusz pénzt is követel a szakszervezet.
A BKK megfontolja
A BKK illetékesei a napokban, a szakszervezet által kezdeményezett munkaügyi vitában megígérték: megfontolják a kompenzáció lehetőségét, a menetrendek átvizsgálására pedig napokon belül felállítanak egy szakmai csapatot.
A szakszervezet azt is kérte, hogy legalább a feladatok pontos meghatározásáig ne ellenőrizzék hamis igazolványokkal a sofőröket az utasnak álcázott ellenőrök, de ezt a felvetést az illetékesek figyelmen kívül hagyták.