A gazdaságkutató Digital kutatásából az derült ki, hogy a rendelések 46 százalékát a futárszolgálatok kézbesítik, a személyes, bolti átvétel aránya 33 százalék, a posta részesedése pedig mindössze 2 százalék.
Az MTI-nek hétfőn eljuttatott felmérés szerint az átadópontok 14 százalékkal részesedtek a forgalomból, ami az elemzés szerint azért kedvező, mivel alig 4 éve elérhető megoldásról van szó.
A legtöbb online áruház által biztosított kézbesítési mód a futárszolgálat. A GKI kiemeli, hogy miközben minden 3. bolt esetében választható lenne a postai kézbesítés, mégis nagyon kevesen élnek vele.
A webes boltok legtöbbször a vevőik tapasztalatai alapján intézik a szállítást, a posta sokszor bizonyult megbízhatatlannak vagy túl drágának. A GKI összesen 2300 interneten vásárló megkérdezésével szeptemberben elvégzett lakossági felmérése alapján az online vásárlók közül a postai szolgáltatást választók háromszor nagyobb arányban voltak elégedetlenek, mint az egyéb szállítási módot kérők.