Új fogalom vált közismertté, ez az árfolyam turizmus. Ha az amerikaiak neki akarnak vágni Európának, akkor annak most van itt az ideje. hiszen az angol font és az euró a dollárhoz képest meggyengült. Jóllehet, nem csak az amerikaiak használják ki a kedvező valuta árfolyamot: világszerte soha ennyien nem böngészték a legfrissebb tőzsdei híreket.
Nem csupán Európára, mint úti célra érdemes figyelniük: például a japán jen 1990 óta nem volt ilyen gyenge az amerikai dollárral szemben, ezáltal megfizethetőbbé téve a Japánba való utazást.
Virágzik az esküvői turizmus
A szakmai jóslatok szerint a luxusutazás műfaja lábal ki leginkább győztesen a magunk mögött hagyott a világjárványból. Emberek milliói két éven keresztül nem utazhattak sehova, jövedelmük egy részét megtakarították, közben új vállalkozásokat indítottak, és most már úgy érzik, megérdemlik, hogy személyre szabottabb, előkelőbb luxusélményekhez jussanak. Ez magában foglalhatja a magánrepülést, az all inclusive üdülőhelyeken való tartózkodást, egy egzotikus szafarit, síutat vagy körutazást, vagy egyszerűen csak az előkelőbb szállodákban való tartózkodást és a szebb éttermekben való étkezést.
Klasszikus szegmens az esküvői turizmus. Körülbelül minden negyedik amerikai utazott 2022-ben esküvővel kapcsolatos eseményre és 2023-ban sem lesz ez másképp. Sőt: a párok közül sokezren vártak a lagzival, jövőre tehát soha nem látott kereslet mutatkozik majd az esküvői rendezvényszervezés, illetve és az ezzel kapcsolatos szállodai lefoglalások iránt.
Tekintettel a helyszín várólistájára, sok pár választja a távolabbi esküvőket, például a Karib-térséget vagy Hawaii-t, illetve elutazik abba az országba, ahonnan családja származik.
Utazzunk bosszúból!
Az infláció ellenére, miután a járványügyi korlátozások miatt két évig korlátozott az utazás, milliók alig várják, hogy behozzák az elveszett időt, revansot akarnak venni. Az ágazat ezt a tendenciát "bosszúutazásnak" nevezi. De mit is jelent ez valójában? Például azt amikor az emberek azt mondják életük párjának: "Drágám, menjünk végre Párizsba! Most vagy soha. Kiérdemeltük." Ez a tipikus utazói gondolkodásmód jelenleg. Csak világot akarnak látni, mert az élet rövid.
Megjelentek a digitális nomádok
Az ő turisztikai szokásaik teljesen frissek, XXI. századiak. Ma már a munkáltatók sokszor lehetővé teszik alkalmazottaik számára, hogy bárhonnan dolgozzanak. Digitális nomádok milliói használják ki ezt az újonnan felfedezett szabadságot. Ezek olyan emberek, akik több hét vagy hónap alatt akár öt városba vagy öt országba látogathatnak el, de közben a kávézókban, apartmanokban vagy Airbnb-kben dolgoznak. Ez a trend egy vadonatúj vendégkört hozott létre: a digitális nomádokét.
A szállodák már milliókat költenek arra, hogy közvetlenül a digitális nomádoknak értékesítsék a hosszabb tartózkodásra vonatkozó ösztönzőket.
A bleisure turizmus az üzleti és szabadidős utazások kombinációja. Tipikus,, hogy a vállalati alkalmazott hétfőtől csütörtökig üzleti úton van, majd meghosszabbítja a hetet egy mini-vakációra, gyakran házastársával vagy családjával együtt. Tekintettel arra, hogy a vállalati, üzleti és kongresszusi turizmus jó számokat produkál, az ügyfeleknek érdemes kihasználni a Saturday Night Stayover ajánlatot, amelynek keretén belül sok légitársaság és szálloda jelentős kedvezményeket kínál.
Több generációs, fenntartható, örökségkutató
A fenntartható utazás nemcsak divatos, de hasznos is. A turisták egy bizonyos köre egyre környezettudatosabb utazásaik szénlábnyomát, valamint a bolygónkra gyakorolt pozitív vagy negatív hatását illetően. Az ilyen utazók inkább a környezetbarát szállodákat és közlekedési lehetőségeket keresik, valamint olyan helyeket, ahol részt vehetnek helyi jótékonysági eseményeken, dolgoznak a közösségi kertben vagy maguk is takarítják a strandot.
A három vagy akár négy generációs közös családi utazás egyre népszerűbb, mivel a felnövő fiatalok egyszer csak rájönnek, hogy a nagymama és a nagypapa nem lesz örökké velük.
A statisztikák szerint növekszik az olyan utazások száma, ahol több generáció együtt kel útra.
Ez lehet egy nagy családi összejövetel, valamilyen ünnep alkalmából, vagy csak a nagyszülők meghívása, hogy csatlakozzanak a fiatalokhoz egy hétvégi kirándulásra.
A Heritage Travel népszerűségének oka, hogy megjelentek az olyan webhelyek, mint például az Ancestry.com, amelyek abban segítenek, hogy az emberek újra felfedezzék gyökereiket, és nyomon kövesék származásukat egészen őseik országáig. Ennek különösen Amerikában vagy nagy jelentősége, hiszen ott gyakorlatilag – eltekintve az indián őslakosoktól - mindenki bevándorló. A trend népszerűségébe belejátszik több kedvelt tévésorozat, amelynek keretén belül világhírű sztárok nyomoztak több száz évre visszamenőleg származásuk iránt.
Marihuána, csa-csa-csa
Végül valami igazán új és igazán amerikai: ez a marihuána turizmus. Mivel több tucat amerikai államban törvényes a marihuána fogyasztása, ez egy teljesen új piacot hozott létre. Utazók ezrei szeretnének olyan államokba látogatni, ahol a marihuánát legálisan beszerezhetik, ellentétben azzal az állammal, ahol laknak. Denverben például léteznek olyan szállodák, amelyek kifejezetten erre a szegmensre specializálódtak.