A Franciaországban tevékenykedő kiskereskedőket kötelezik arra, hogy feltüntessék az áruk mellett azokat az eseteket, amikor a gyártók a korábbinál kisebb mennyiségű terméket kínálnak ugyanazért az árért írja a Reuters. Ezzel kívánnak fellépni az infláció szóra utalva zsugorfláció - angolul shrinkflációnak - nevezett jelenséggel szemben, ami hosszú idő óta a vásárlók bögyében van.
A döntést a párizsi kormány nevében a pénzügyminisztérium jelentette be. Ennek megfelelően júliustól kezdve kell megjelenniük a figyelmeztető táblácskáknak a boltokban. A simlis termékek mellett két hónapon át jelezniük kell a vevőknek, hogy az árucikk gyártója gyengéden meg akarja vezetni őket a burkolt áremeléssel. A franciák lépése hasonló a Magyarországon idén bevezetett szabályhoz, amely szerint jelezni kell a vevőknek, ha egy termék kiszerelése kisebb lett.
"A shrinkflation átverés, aminek véget vetünk – nyilatkozta harciasan Bruno Le Maire pénzügyminiszter. Újra akarjuk építeni a fogyasztók bizalmát a gyártók iránt, és ez kéz a kézben haladhat azzal, hogy átláthatóvá tesszük a vállalatok viselkedését.” Az élelmiszerek ára az elmúlt években jelentős politikai kérdéssé vált Franciaországban.
A pénzromlás üteme 2023-an megjárta a 16 százalékos magasságot a beszállítók és a kiskereskedők
tárgyalásai nyomán. Válaszul a kormány elfogadott egy törvényt, amelynek alapján idén újra kellett
kezdeniük az egyeztetéseket. Emellett igyekszik nyomást gyakorolni az élelmiszergyártókra, hogy
korlátozzák termékeik árának növelését. A Carrefour áruházlánc tavaly szeptember óta önként vállalja, hogy figyelmezteti vevőit a zsugorflációra. Ezzel igyekszik nyomást gyakorolni az legnagyobb élelmiszergyártó cégekre az éves ártárgylások előtt.