A Marketing és Média Online beszámolója szerint mindenképp nyugodtabb időszakra számíthat a print média négy nagy kiadója, már csak azért is, mert minden fúzió és tulajdonosváltás lezajlott, így tisztábban lehet tervezni. Ezek közül a legnagyobb horderejű esemény az Axel Springer–Ringier–Vienna Capital Partners üzlet nyomán létrejött Ringier Axel Springer és Mediaworks kiadó elindulása volt.
Felkavarta az állóvizet a kormány vasárnapi zárva tartással kapcsolatos rendelet, hiszen kérdésessé vált a vasárnapi lapok jövője. Ahogy arról az mmonline is beszámol, a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) által még tavaly év végén készített felmérés szerint a nyomtatott lapok vásárlóinak 39 százaléka vasárnaponként is szokott valamilyen lapot venni. Ráadásul ezeknek az olvasóknak az 51 százaléka éppen a hiper- és szupermarketekben vásárolt újságot. A megkérdezettek vasárnapi lapvásárlók 22 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ha macerával jár, akkor inkább nem vesz újságot a hét utolsó napján.
Mi is írtunk arról, hogy nem érte váratlanul a kiadókat a törvény: egyes vasárnapi lapokat már szombaton lehet kapni.
Szolid örömre ad okot, hogy az idei évre a lappiac zsugorodásának megállását jósolják az elemzők: a válság után tapasztalt rohamos lapeladási és hirdetésibevétel-csökkenés az elmúlt évben már csak minimális volt. Ennek köszönhetően – az MLE prognózisa szerint – 2015-re teljesen megállhat a hazai lappiac zsugorodása.
Ehhez hozzájön még az is, hogy a lapkiadók az online piacon is bevételnövekedést tudtak elérni, így hozzájuk folyt be a teljes internetes reklámköltés 12 százaléka, amely 5,6 milliárd forintot jelent.
A legnagyobb fenyegetést a reklámadó jelenti, hiszen korábbi tervekkel ellentétben most úgy néz ki, jóval több szereplőt érint majd az adónem. Arról, hogy milyen formában vár bevételt az állam a médiumoktól, itt írtunk.