A napilap úgy tudja, döntés még nincs, a kormány a törvénymódosítás benyújtása előtt egyeztet az Európai Bizottsággal és a parlamenti pártokkal.
A Népszabadság információi szerint a kabinet azt szeretné, ha a parlament minél hamarabb, még áprilisban módosítaná a jogszabályt. Az Európai Bizottság ugyanis a múlt héten hatályon kívül helyezte a reklámtörvényt, amíg le nem zárja az adóval kapcsolatos vizsgálatát.
Vizsgálatot indít az EU a magyar reklámadó miatt. Részletek >>> |
A napilap kormányzati forrásokra hivatkozva azt írja, a a reklámadónak valószínűleg két kulcsa lesz. A kisebb médiavállalkozások és sportegyesületek támogatása érdekében megtarthatják a nullás kulcsot. Eddig is volt ilyen, az 500 millió forintnál kisebb hirdetési bevétellel rendelkező cégeknek nem kellett adót fizetniük. Ha nem lenne nullás kulcs, akkor lényegében minden sport- és kulturális esemény szervezőjének utalnia kellene az államkasszába, mert szinte mindannyian tesznek közzé reklámot.
A lap megjegyzi, továbbra sem rögzítette a kormány, hogy mennyi lesz a reklámadó egységes kulcsa. Valószínűleg 5-6 százalék között rögzíthetik. Egy másik kormányzati forrás szerint a kabinet a vártnál magasabb kulcsról is dönthet - írja a lap.