A Napi Gazdaságnak Kibédi-Varga Lajos, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szóvivője elmondta, hogy mostanáig a viszonteladó partnerekkel együtt a cég 1,7 millió e-matricát értékesített, ebből 711 ezer volt a megyei és 248 ezer az éves, miközben 120 ezer havi és 648 ezer heti e-matrica talált gazdára. A megyei matricák közül a pesti vezet, második helyen a Fejér, a harmadik helyen pedig a Győr-Moson-Sopron megyei matricák eladása áll, ezekből 37 ezer fogyott.
Januárban bruttó 15 milliárd forint folyt be az e-matricák eladásából, ezzel párhuzamosan a teherautók által fizetendő útdíjból bruttó 16,7 milliárd forint az előző évi 14,9 milliárd forint után.
Hogyan és miért lehet visszakérni a pénzt?
Visszaváltható minden olyan, 2014. december 31. és 2015. január 31. között megvásárolt megyei e-matrica, amelyet csak olyan útszakaszon használtak, amely 2015. február elsejétől vált újból díjmentessé vált. A matricákat személyesen, postai úton és elektronikusan is visszaváltható. Részleteket a Privátbankár korábbi cikkében olvashat >>>
Aki teheti, elkerüli a fizetős utakat
Eközben furcsa eltérést mutatnak a kormány és egy forgalomszámláló cég adatai. Az illetékes minisztérium szerint nem nőtt a forgalom az alternatív útvonalakon, egy friss jelentés viszont durván mást mutat: a legforgalmasabb napokon közel 30 százalékkal több jármű haladt át a fizetőssé vált útszakaszok alternatív útvonalain az elmúlt év azonos időszakához képest. Részletek >>