Az Aeroflot diszkont érdekeltsége, a Dobroljot a hét végén minden járatát kénytelen volt beszüntetni, mivel az uniós szankciók keretében partnerei felfüggesztették gépei lízing-, karbantartási és biztosítási szerződéseit. Az Aeroflot vasárnap közleményben tájékoztatta a Dobroljot ügyfeleit és utasait a járatok törléséről és a jegyértékesítés felfüggesztéséről.
A Dobroljot utasait az Aeroflot egy másik érdekeltsége, az Orenburg Airlines veszi át, vagy pénzvisszatérítésre tarthatnak igényt.
Mivel büntet az EU? Az uniós intézkedések korlátozzák Oroszország hozzáférését a nemzetközi tőkepiacokhoz, így az Európai Unióban senki sem vásárolhat sem új kibocsátású részvényt, sem kötvényt, sem bármilyen 90 napnál hosszabb lejáratú értékpapírt, pénzügyi eszközt orosz állami tulajdonban vagy más köztulajdonban lévő pénzintézettől vagy vállalattól. Az uniós rendelet szerint a Szberbank, a VTB Bank, a Gazprom állami gázóriás pénzintézete, a Gazprombank, a Vnyesekonombank, valamint a különleges orosz állami mezőgazdasági pénzintézet, a Rosszelhozbankkal semmilyen értékpapír-ügylet nem folytatható. |
A Dobroljot májusban kezdte meg működését és júniusban indította el első kereskedelmi járatát Moszkva és Szimferopol között. A társaság az idén gépeinek számát nyolcra, a szállított utasok számát pedig egymillióra tervezte növelni. Az Aeroflot két év alatt 100 millió eurós beruházással öt év leforgása alatt el kívánta érni az évi 10 milliós utasszámot diszkont üzleti modellben működő leányvállalatánál.
El a légtérből!
A Vedomoszty lap értesülése szerint az orosz közlekedési minisztérium és a külügyminisztérium ellenintézkedésként vizsgálja az európai légitársaságok kitiltásának a lehetőségét a szibériai légtérből.
A tárgyalások már a szankciók első hullámát követően megkezdődtek a minisztériumok között az európai légitársaságok légtérhasználati jogának a felfüggesztéséről. A szankciók harmadik köre újabb lendületet adott a tárgyalásoknak.
A minisztériumok nem kommentálták a Vedomoszty lap értesülését, egy külügyminisztériumi forrásból azonban a lap úgy értesült, hogy "minden barátságtalan lépést megvizsgálunk, beleértve a légi közlekedést is, és egyiket sem hagyjuk válasz nélkül".
A Forbes szerint a Lufthansa például egymilliárd eurót veszítene három hónap alatt, ha távol-keleti járatai nem használhatnák a szibériai útvonalakat.