A 4-es metró első szakaszának befejezéséhez szükséges forrás rendelkezésre áll, a második szakasz 69 milliárd forintnyi fővárosi támogatása pedig bőven belefér a fővárosi költségvetés teherbíró képességébe - mondta Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettes.
Emlékeztetett: Tarlós István, a Fidesz főpolgármester-jelöltje többször hangoztatta, hogy 100 milliárd forint hiányzik az első szakasz befejezéséhez. Ez az állítás azonban "teljességgel alaptalan" - jelentette ki.
Elmondta: az első szakasz finanszírozására a 2012-es befejezésig 172 milliárd forint állami támogatást - ebbe beleértve a Kohéziós Alap támogatását is - és 33 milliárd forint fővárosi forrást terveztek. A 172 milliárd forintos projektköltség tartalmaz 31 milliárd forint általános tartalékot is, amivel a költségtúllépés - például többletkövetelések - kockázatát fedezi a város.
4-es metró: 67 hetes késéssel futott be a pajzs Műszaki nehézségek nélkül érte el a 4-es metró északi alagútépítő pajzsa is a Baross téri megállót, ezzel lezárult a pajzsos alagútépítés az új vonal első szakaszán . Részletek>>>> |
A második szakasszal kapcsolatban Ikvai-Szabó Imre arra hívta fel a figyelmet, hogy a főváros a befejezésig, vagyis 2014-ig 96 milliárd forint állami forrással - beleértve a Kohéziós Alap támogatását - és 69 milliárd forint fővárosi forrással számol, és - hasonlóan az első szakaszhoz - a második szakasz projektköltsége is tartalmaz 15 milliárd forint általános tartalékot.
Ön hogyan értékeli az Orbán-kormány első hónapját? Szavazzon!
MTI