Az intézkedést a rendkívül hideg időjárással indokolta a társaság. A projektvezető tájékoztatása szerint a hideg miatt sem a hegesztési, sem a lángvágási munkákat nem lehet szakszerűen elvégezni, a rögzítő csavarok fúrásához, illetve a régi pályaelemek feldarabolásához használt víz pedig megfagy, ami balesetveszélyes is.
A Dunán erős a jégzajlás, emiatt a mentőcsónak sem tartózkodhat a folyón, pedig annak jelenléte kötelező - hangsúlyozta Gonda Ildikó.
A projektvezető szerint az elkövetkezendő egy hétben hasonló időjárásra lehet számítani. Amíg nem emelkedik tartósan mínusz öt fok fölé a hőmérséklet, a munkálatokat nem tudják megkezdeni - tette hozzá. Gonda Ildikó közölte azt is: a parti műtárgyak felújítását az időjárás nem befolyásolja.
A Margit hídon a múlt héten kezdték meg az új acél pályalemezek beemelését, amellyel előreláthatólag májusban végeznek. A felújítás határidejéről azonban továbbra is vita van a kivitelező és a megrendelő Fővárosi Önkormányzat között. A konzorcium ugyanis az eredeti, 2010. augusztus 21-i határidőt 72 nappal, decemberre tolná ki, akkortól lehetne a hídon közlekedni, míg a teljes felújítás 2011. márciusa helyett 2011. nyarán fejeződne be.
Holle anyó megint rázza: országszerte havazik
Fuldoklik az ország: holnap riadó jöhet
Eddig csak csúszik a Margit híd: 2011-re lesz kész
MTI