Idén április 27. és május 1. között két bank, az MKB Bank Nyrt. (MKB) és a Takarékbank Zrt. egyesülésével folytatódik Magyarország második legnagyobb, hazai tulajdonú hitelintézetének kialakítása. A két hitelintézet MBH Bank Nyrt. néven folytatja egységes működését – emlékeztet a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
A fúzió előkészítése a jegybank szerint rendezetten, hónapok óta eltervezett módon zajlott. Az egyesülés az időszakra eső hosszú hétvégén (április 29. – május 1.) az egyes elektronikus szolgáltatásokat érintő átmeneti technikai szünetekkel, illetve részleges és teljes bankszünnapokkal jár. Az ügyfelek mindezek nyomán az eddiginél nagyobb fiókhálózathoz, bővebb szolgáltatási palettához férhetnek majd hozzá.
Az MNB folyamatosan, így az egyesülés időszakára eső hosszú hétvégén is – kiemelt figyelemmel kíséri az MKB és a Takarékbank informatikai, arculati és fizikai összeolvadását. A jegybank prudenciális és informatikai felügyeleti, ügyfélszolgálati és kommunikációs munkatársai kapcsolatban állnak az egyesülő két hitelintézet érintett szakértőivel a – milliós ügyfélkört érintő – átállás gördülékeny lebonyolításának áttekintésére.
A fúziós folyamat kapcsán (is) alapvető elvárás az MNB részéről a pénzügyi piacok zavartalan, nyugodt működése, az ügyfelek megfelelő tájékoztatása, érdekeik védelme, s a fogyasztóvédelmi szempontok előtérbe helyezése. Az MNB ezt tartja szem előtt és ezt kéri számon az MKB és a Takarékbank fúziója kapcsán is.
Az egyesülés kapcsán az ügyfeleknek nincs teendőjük: folyószámlájuk, bankkártyájuk, hitelkártyájuk, hitelszámlaszámuk, illetve elektronikus csatornáik elérhetőségei nem változnak, s nem módosulnak az érvényben lévő különböző hitelszerződések feltételei, illetve törlesztőrészletei sem. A két egyesülő hitelintézet ügyfelei előzetesen tájékoztatást kaptak, kaphatnak a folyamatról a mostani átállás során is az érintett bankok telefonos ügyfélszolgálatainál (MKB Bank ügyfélszolgálat és Takarékbank ügyfélszolgálat), illetve a fúzióról hírt adó honlapjain (MKB Bank és Takarékbank) – áll a jegybanki közleményben.
A fogyasztók emellett a fúzióval kapcsolatos megkereséseikre az MNB telefonos ügyfélszolgálatán is választ kaphatnak, illetve írásban és személyesen is elmondhatják kérdéseiket, észrevételeiket, valamint a Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat irodáihoz is fordulhatnak. A jegybank kapcsolatot tart a sajtó munkatársaival is, így szükség esetén a médián keresztül is folyamatos tájékoztatást nyújt az egyesülésről.