Miniszterelnökök jönnek-mennek, a Suzuki és Suzuki úr pedig marad - mondta Orbán Viktor az új Suzuki-modell, az új Vitara esztergomi bemutatóján utalva arra, hogy a 85 éves Suzuki Osamu a cég Magyarországra érkezése óta jó pár miniszterelnökkel pózolt már közös képen. Orbán szerint a Suzuki a rendszerváltás szimbóluma lett a magyar utakon: a Trabantok, Wartburgok után a Suzuki lett a magyarok nyugati - pedig valójában távol-keleti - autója. A Suzuki elvitte jó hírünket Japánba, ennek okán 149 japán érdekeltségű cég működik Magyariországon, 25 ezer magyarnak adnak munkát. Japán a legnagyobb ázsiai zöldmezős beruházó Magyarországon, csak a héten 3 japán vállalat jelentette be, hogy több száz új munkahelyet hozó új beruházásba kezdenek Magyarországon – mondta Orbán Viktor megjegyezve, hogy ez is hozzájárul ahhoz, hogy 2018-ra Magyarországon lesz teljes foglalkoztatottság.
A járműgyártás azért is fontos, mivel az húzta tavaly az exportot - vélekedtek a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) csütörtökön közzétett adatairól a K&H és az ING vezető elemzői. Mint ismert, a KSH adatai szerint a külkereskedelmi mérleg aktívuma tavaly 6,402 milliárd eurót (1977 milliárd forintot) tett ki, ami 153 millió euróval (22 milliárd forinttal) kevesebb az előző év azonos időszakához viszonyítva. Balatoni András, az ING Bank vezető elemzője szerint továbbra is a gépek és szállítóeszközök kivitele húzta az exportot. Németh Dávid, a K&H vezető elemzője szerint csökken majd kissé a külkereskedelmi többlet, de 6 milliárd euró felett marad.
A kormány arra kérte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy vizsgálja meg, miként lehetne véglegesen Kelenföldre költöztetni a Déli pályaudvar utas- és vonatforgalmát - írja az Index. Az ötlet úgy merült fel újra, hogy a január 31-i alagútomlás óta Kelenföld minden probléma nélkül el tudja látni a Déli feladatát. A MÁV illetékesei ezt cáfolták: szerintük Kelenföldön szükség lenne egy napi 20-25 ezer utas kiszolgálására alkalmas létesítményre, de nem elegendőek a peronok sem, túlterheltek a vágányok, és nincs a szerelvények tárolására, javítására helyben lehetőség. Közben a Déli alagútjának helyreállítása megkezdődött, a Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft. kedden átvette a munkaterületet, vállalásuk szerint az alagút április második felétől ismét használható lesz.
A banki elszámolás első napjaiban sem az UniCreditnél, sem a Raiffeisennél nem tapasztaltak jelentős forgalomnövekedést - közölték a pénzintézetek az MTI-vel. A hír aligha lehet meglepő, hiszen az elmúlt hetekben minden fórumon elhangzott: az ügyfeleknek április végéig kell várniuk az értesítő leveleket, addig egyéb dolguk nincs. Egyedül a devizaalapú hitelüket rögzített árfolyamon végtörlesztő ügyfelek számára más a határidő: ők 2015 márciusában kérhetik az elszámolást. Az UniCreditnél közülük már 30 az első két munkanapon jelentkezett.
Bár a törvény értelmében május 3-ig küldhetné ki elszámolási értesítőit az OTP Bank, a pénzintézet azt közölte a Privátbankárral, hogy a Kúria döntésének késői kézhezvétele ellenére az elszámoló és értesítő leveleket április végéig mindenképp postára adják minden érintett devizahiteles ügyfélnek. A pénzintézet azt is közölte, hogy számításai szerint CHF hitelek esetében közel 20 százalékos az átlagos törlesztőrészlet- és tőketartozás-csökkenés várható az OTP ügyfeleinél.
Ha pedig az elszámolás sem segít, humánusabb lehet a követelésbehajtás. Tisztességesebb és átláthatóbb lesz a végrehajtói működés, a végrehajtói kamara pedig már pénteki ülésén elfogadhat egy etikai kódexet – jelentette be Szekér Judit, a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara mellé rendelt miniszteri biztos. Szerinte egészséges egyensúlyt kell kialakítani a végrehajtást kérők és az adósok jogai és kötelezettségei között, ezért a végrehajtásnak úgy kell működnie, hogy az állam felügyelete megfelelően érvényesüljön.